***16 år och cider***
2008-04-11 @ 16:24:22
 
Igår kväll berättade sonen att hans kompis hade fixat en platta cider till ikväll .Då två tjejkompisar+ han och hans kompis ska sova här....Det är jätte kul och han har pratat om det sedan förra helgen men inget om ngt starkare varor....Tydligen har hans kompis bestämt det i veckan....Jag spärrade upp ögonen när jag fick höra att han hade fixat...för han är väldigt hård hållen hemma....Han får inte göra ngt och nu myglar han för sin pappa och farmor(hans mamma bor inte där utan farmor)......och så är det han av alla...

Det gick runt i huvudet på mig....fan...Om det bara vore grabben men det är tre st till som jag ska ansvara för + att de är minderåriga och inte får dricka alkohol.....samtidigt förstår jag att de vill prova....och då är väl hemmet ganska bra ställe att vara på tycker jag.......
Vi har sagt till grabben att han ska säga till den dag han gör det så det inte blir ngt smussel....men hade inte räknat att det skulle bli flera inblandade....Så att han sa till var jättebra.....

Vad gjorde en annan i samma ålder?
Inte köpte morsan ut åt mig utan man fixade det på ngt vis...man var nyfiken på det hela..

Det värsta är att när grabben kommer hem idag efter skolan och talar om att kompisen hade frågat vilken styrka  han skulle köpa så har D svarat ta 7.5 så man får valuta för pengarna..Vaaa....Sancka om att man vill åt promillen....Där blev det diskussion igen...

Idag har jag faktiskt ringt till tjejernas föräldrar och talat om hur läget är och frågat om det är ok att det tar ngn cider om de vill.....Två skulle de få ta max om de ville men nu när jag hörde styrkan så blir det bara en....
Vilken j..kla son jag har.....Undrar hur han skulle bli när han blir onykter...Inte som mig hoppas jag...."blink"

Grabbens kompis pappa kan jag inte ringa till för då får grabben  utegångsförbud för ett år framöver....Så där jag är väldig kluven......Om jag gör rätt eller fel...vilken sida jag ska stå på...Ska jag stå på pappans sida eller grabbens sida...Tycker inte om att ljuga men samtidigt är det skönt för kompisen  att få göra ngt annorlunda....Han ska alltid hem en viss tid fastän han blir 16 år....Det är ett under att han får sova över här....har hänt en gång tidigare och hur många ggr har inte grabben frågat  tidigare......

Hur skulle ni ha gjort i min sits?????Har jag gjort rätt...eller fel...
 
- Allmänt - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-04-12 @ 18:50:54
 
Ja det är FAN inte lätt. Vad är rätt och fel??
Vet inte. Men det är svårt med J:s familj eftersom han tagit initiativet liksom till att skaffa...
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0