**Dagens goda gärning**
2008-04-06 @ 22:51:41
 
Dagens gärning gjorde jag idag efter jag varit ute och gått.....Skulle egentligen ha gått och handlat när jag ändå var ute och gick men grabben ville cykla hem för han frös och jag hade tänkt mig lite hjälp med varorna hem med hjälp av hans cykel........
Jag hade ryggan med mig men skulle ha  bla läsk och  mjölk och det blir så tungt att bära själv......

När jag stod i kön för att betala kom en kund in och fråga om det fanns alvedon att köpa...."nej," svara expediten....Tydligen finns det att köpa på vissa ica affärer...Det visste inte jag att  det gick...
Hon frågade om det fanns ngn akut (i vårat lilla samhälle) nej, svara vi , även jag kunde inte låta bli att lägga mig i............
Hon lät desterat i rösten och jag led med henne.....
När jag stod och plocka i mina varor så frågade jag henne (hon stod mittemot mig  och plockade i sina saker), om hon behövde alvedon, så hade jag hemma....Hon titta upp och sa ngt...men jag proppsade på att hon kunde få hemma av oss.....
Så hon följde efter mig och kom in med grabben som var 10 år....som fått migrän under vägen....Han såg alldes blek och "kräksjuk" ut....Gnällde lite....

Hon sa att "tänk att änglar finns" :0).....

Han fick sin impren + nga till  om de begöver på vägen......De var på väg till skultuna och var ifrån uppsala.....

Jag fick en 20:a men sa att jag inte behövd det...Då reste sig sonen upp från kökssoffan och la 20:a i min hand    
  :0).....

Hoppas resan gick bra för de......

Så jag har gjort dagens goda gärning idag känns det som ....

 
- Dagens gärning - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0