**Katt och råtta/mus**
2008-04-19 @ 17:11:30
 
Det här skulle jag ha skrivit igår men jag orkade inte....

När jagk om hem efter atth a hämtat minsta tösa så såg jag att Trizze höll på med ngt vid garaget...När jagk om dit så höll på att leka med en näbbmus....Den sprang runt och runt på ett å samma ställe och mellan varven så var han framme med tassen och då pep den till..Usch, sa jag och tog upp trizze men musen forsatte springa i cirklar..
Jag gick in och ut och tog ut den Zelma för att se hur hon reagera...hon blev mest nyfiken...men forfarande spran den i cirklar...
Äsch, tänkte jag...Trizze har väl gjort ngt så han blivit sned var min tanke....inte som grannen sa som jag träffade på efter jag släppt ut de för att få tyst på plågan....Javet, bisarr djurplågeri  men vad skulle ha gjort...Det är katternas drift att jaga....
Hon sa att de brukar bli vimmelkantiga när kakttern har varit i farten...tänkte inte ens på det jag....utan att blivit skadad

image255


Hur som, så gick jag in och åkte iväg med bilen igen....När jag kom hem så höll de fortfarande på med den lilla musen...
Tog bort de igen så att den skulle kunna lugna sig. och försvinna......Nu gick han rakt och inte i cirklar..
Jag såg tom att den kröp ner under löven och jorden...

Nästa gång jag släppte ut de så hade de gått nga timmar och vad får jag se efter 10 min när jag tittar ut....
Då har Trizze hämtat den igen...Jag ut igen och tog in honom...hämtade en kartong och tog den i och släppte ut den bakom garaget...

Hur i helskotta kunde katta hitta den igen...Den måste ju ha hunnit försvinna tycker jag....

Ja, nu fick katterna vara inne tills i morse ....

Vad får jag se när vi är på studsmattan...Jo, då ligger han där under studsmattan med en mus ,död....
Jag vet inte om det är samma men om det är det så har det gått en hel natt och Trizze hitta på den igen...

Det är bra att han tar de men inte så att en annan behöver se på när de plågar de stackarna....
 
- Bilder/Foton - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mamma millan
2008-04-19 @ 17:56:18
 
Hellojsingen!! Tack för besöket!!!!så kul att hälsa på härdå...fjärilar , änglar o rosa som jag gillar ju...hur gamla är dina barn?? Mina är 12, 9 & 8 år snart!!!De spelar med fotboll o har just sålt majblommor...me like the coulor to!!!!!
På återseende!!!
Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!
 
- URL: http://mamma-millan2.blogspot.com - -

Från: Odinsigrid
2009-02-16 @ 12:27:39
 
How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .
 
- URL: http://odinsigrid.myblog.de - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0