**Bög eller inte.....
2008-08-12 @ 21:27:40
 
Vår son ska börja  på gyymnasiet nästa vecka och han ska gå NVD = naturvetenskap inriktad djur = en dag i veckan så är de på en lantbruksskola i närheten......Det är det enda som skiljer sig från rena NV om jag förstått det rätt....
När han sökte på första intagningen så skulle han bli ensam kille och jag frågade redan då hur det kändes..."rätt ok, sa han då" och ryckte på axlarna....
Nu när det är en vecka kvar så börjar han oroa sig...bla om han kommer att få nga kompisar eller inte.....om han kommer att vara en person som är utstuderad som bög eftersom han går en en klass med  bara tjejer......Tydligen så har han en kompis som har haft åsikter om detta.......att man kan klassas som det när det bara är tjejer i klassen.....
Jag säger det att den som säger sådana saker är en inte riktiga kompis...Jag bllir så ledsen när  grabben berätta detta för mig och att det oroar honom...Det är klart att han får funderingar och tankar som går runt i skallen på honom....

Grabben har alltid haft lätt att umgås med tjejer och varit omtyckt där...skulle det vara ngt fel på det....
Ja, det är små saker som har oroat honom och det enda jag kan göra att försöka prata och diskutera med honom...och försöka lugna honom......

Det finns tjejer som går meckar linjer men då klassas man som cool....Då är man inte lagt åt andra hållet.....
Varför sklijer sig det kan man fråga sig............

Fungerar det inte så får han byta klass då...välja ngt annat.....vad det nu kan bli....

Vi får ta en vecka i  taget......


Vad tycker ni om detta??? Ligger det ngt i det som grabbbens kompis säger, eller?????



 
- Vardagsprat - Permlink - 3 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-08-12 @ 22:09:32
 
Näää!! Tvärs om väl? är nån bög vill väl den va med killar?

Hoppar han av så vet jag en till som gör det... E börjar nog oxå bli lite nervös men hon säger inte så mycket om det.

Förresten så ska de ju läsa med teknikklassen o det är väl bara killar så då jämnar det ut sig!

D är en tuff kille. Kompisen som sagt detdär verkar korkad...eller avundsjuk!?
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: svintoflickan
2008-08-12 @ 22:28:59
 
men vad otroligt löjligt av kompisen säga sånt..

avundsjuka kanske?

däremot tycker jag de är konstigt att de inte är fler killar som går en så linje..verkar ju jättebra också att de är en dag i veckan med lite annat.

men jag förstår din killes oro..starkt av honom att säga de till dej och starkt av honom att följa de han vill.

de kommer säkerligen gå jättebra.

förstår du är stolt över en så fin kille!!



å jag riktigt sörjer med dej att tiden går så fort o att du inte har någon liten att pyssla om o köpa bamse o barba m.m...

de lät så gulligt att du funderade på om du kunde köpa till dockor men ingen leker me dockor..å vännen...



jag gillar också barba o bamse..men sen blir de ju så att när man väl har en bebis o kan köpa saker då har man oftast inte så mkt pengar eller tid till att köpa känns de som...eller ..jag vet inte varför de blir så..men sen så får jag bebiskläder av vänner o mamma...så gulligt.

men faktiskt köpte jag ett par vita strumpbyxor häromdagen med sån där ankstjärt..jättesött.

så jag förstår du måste sakna o drömma.



vad gillar dina barn för kläder nu.

å du..

men när man har barn köper man ju inte så mkt till sig själv.



ta hand om dej nu!!!



å förresten..vad jag tycker om madonna..hmmm..hon är snygg ..vacker...sjunger jättefint..

men jag tyckte hon var lite föör mycke när allt anspelade på sex osv....



kram nu o hade vi bott nära hade du kunnat gosa me min bebis ofta o köpt bamse.hi,hi.



å förlåt om jag skriver för tokigt eller ngt som skulle kunna såra...jag skriver ofta först o tänkier sen..dumt jag vet men fingranra bara hoppar över tangentbordet..



kram

 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -

Från: svintoflickan
2008-08-12 @ 23:23:54
 
åå vad kul att läsa om olikheterna mellan barnen.riktigt ler. att de är lilla tjejen som är mer klädintresserad.hi,hi.

meandi tycker jag också är jättefint men har inte haft tillfälle att köpt ngt därifrån.

lindex har fint till killar tycker jag..annars så finns de ju mer till tjejer.



vad bra jag inte sårade dej.

jag tror att fast jag har så många barn ..så kommer jag nog den dagen när man inte ska eller kan få fler ändå känna att de känns lite tomt..

men jag är lyckligt lottad som blivit gravid lätt osv..så även om jag hunnit längta har jag ju inte längtat så länge...

men visst är de speciellt med varje ny liten människa.



tänk vad man älskar sina barn..trodde alrdig man skulle kunna känna så...

har varje ålder sin charm tycker du..



jag tycker ju de nu...jag undrar om jag tycker de även när de börjar högstadiet o så men de tycker man nog..

mamma tycker ju säkert min ålder med har sin charm.skratt.



nyköping är jag också född i för jag föddes för tidigt så mamma åkte nog ambulans dit.

katrinholm är ju min närmsta stad..men jag bor ca 2,5 mil utanför..lite mer på landet:-)men ändå i ett samhälle..men är uppvuxen lite mer utanför samhället.

känner du till julita gård tex..

har du fortfarande släkt i nyköping..



bor ni istan eller landet..



nu väntar nog manenn jag ska komma o sätta mej i soffan vid en film som börjat..jag har blivit mkt mer osocial sen jag skaffat blogg.hi,hi.



de regnar mkt här..får nog räkna me regnsemester...får se om vi tittar in i ngt badhus eller så ,så man gör ngt mysigt..gillar ju inte att gå runt med degmagen på badhus men får hålla lilltjejen så alla ser varför jag har magen.ler.



ha de så bra nu.



natti natti o kram
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0