**Tvist med försäkringskassan**
2008-08-22 @ 21:16:33
 
Skolan gick bra idag för lill tösa. Jag var där en stund sedan när hennes språkpedagog kom så gick jag. Hon skulle  vara med hela dagen idag med henne. Jag hade lite ärendet på telefonen som jag åkte hem och fixade det...
Bla försäkringskassan om vårdbidraget som jag inte har hört ngt om...
Inom 4 måndaer skulle beslutet fattas och nu är det över 4 månader...
Den handläggare som hade mig  i april har tydligen slutat så hennes "uppgifter" var tydligen utdelade på andra...
Därför hade ingen börjat mitt ärende ännu.....
Jag har läkarutlåtande medskickat i handlingarna  och nu ska "denne" jag prata med skriva ner ngt utefter det och samtalet med mig.......sedan ska hon i sin tur skicka det vidare till person nr 2 som ska skriva ngt sedan ska person nr 3 bevilja vådbidraget.
Det har inte en  person som har hand om ärendet...utan som ni märker 3 olika led....
Det är ju helt sjukt alltså......

Nu har de även nya bestämmelser att är man hemma med tillfällig föräldrapenning så måste man ha intyg från förskolan/skolan att barnet inte varit där.....
I mitt fall då jag är i på hablitering utan barn och hon är kvar på skola/fritids...Hur ska jag göra då????
Det var hon osäker på hur jag skulle göra (om jag ksulle fylla i ngt) men ledigt måste jag kunna vara sa hon....Det har man när man har kontakt med habliteringen...
Vi som jobbar inom verksamheten har  inte fått nga direktiv uppifrån oss att vi ska sköta detta pappersarbete....och det frågade jag oxå om...Svaret jag fick var att "Jag kan tyvärr inte uttala mig om detta...Det är order från regeringen...Jag kan bara tycka.."
Det är ju oxå konstigt att vi som personal inte får reda på ngt...utan när vi får det så är det genom media....
Så nu är det en ny väntan på besked.....

Vad tycker ni om de nya reglerna om tillfällig föräldrarpenning???
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0