**Usch,vad retlig jag är...
2008-08-26 @ 22:04:53
 
Först så var det svårt att komma upp över huvud taget...Jag har tappat orken till allt....
Tjaffs på morgonen mellan barnen, grabben har urdåligt morogn humör och jag lär mig ju aldrig så jag hinner ju blir sur innan jag väckt tjejerna....sena blir vi men hinner i tid...

Iväg till habliteringen i storstan och det gick bra...Lilltösa fick göra de saker hon gjorde förra gången och denna gång gick det bättre...dock fick jag inte reda på vilken nivå hon ligger på nu jämnfört med hennes ålder...Kanske får jag det om två veckor då jag ska dit igen med nya läraren + språkpedagogen....
Hon fick rimma, Utav 4 saker så hör inte en dit och det fick hon då förklara med varför och hur...Hon kunde se vilken som inte hörde ihop jämnfört med de andra men inte förklara hur och varför....Där är ett av hennes problem....., para ihop saker som hör ihop....

Jag hade en full lapp om vad jag skulle hinn idag och en fundering är varför vi kvinnor alltid ska fixa förberedelser till lite av varje...kvällsmaten (oftast), födelsedagsannons i tidningen, beställa tårta, ringa och fixa med mor och farföräldrarna, intiativet till habliteringen..., kläderna på morgonen, pakca väskor,
Han frågar mig inte om han ska följa med ......utan bara tar för givet att jag fixar det.....Ska jag fråga???...varför ska jag göra det???....Ligger det inte i ens förälders ansvar att vilja vara med och följa upp henne....även om jag kan berätta hemma så blir det inte detsamma....
Jag blir så trött på allt.....
Kommer hem och få se lönekuvertet och det är som om man vill lägga sig ner och döööö....Det jag kommer att får ut är bet på vår bensinräkning...+ att vi har alla räkningar + lån och inte har nga pengar undanstoppat.....


Pengar från försäkringskassan har jag inte fått och det lär ju dröja......

Jag går i ide och vaknar och ½ år si sådär....

Vi hamna i luven på varandra så nu pratar vi inte ..igen.

På fredag åker vi till vättern och jag vill inte följa med...föreslog att en bekant kan ta min plats....men det gick ju inte....Tänkte vi skulle spara pengar...ngn liten krona ivarjefall...

Ingen medicin har jag heller och glömmer att ringa om den på dagarna oxå...Kanske är det därför jag är så retretlig.....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0