** Äntligen klar ...**
2008-12-24 @ 00:37:33
 
nästan med allt.....Handlade de sista julklapparna idag...dagen före dopparedagen...Tänk att man alltid ska var ute i sista minuten...men dessa folk och dessa köer gär att man orkar inte springa hela dagarna och handla som man kanske s´kulel göra istälelt föra ttfå småspringa flera dagar.....
Fick åka till andra storstan idag för atti nköpa två julklappar som vi inte hittat på närmare håll....
Jag har tom slagit in alla julklappar nästan....bara två kvar som jag fixar imorrn bitti....Annars brukar jag sitta på själva julafton när det är kalle anka (man har ju sett det ett antal ggr nu ) men nu har jag fixat det innan...Dock inte med snören...det gör jag om jag hinner imorrn...
Jag har handlat åt morsan och farmor till barnen så när jag sa till sambon...Vad ska vi ge våra barn då???? framför allt stora tösa....som inte hade nga klappar alls igår från oss....Så det har jag fixat idag.....

Var till hans föräldrar och fick mat idag och barnen paket....Vi gjorde så när grabben var liten eftersom vi boddei nnestan och ajg ville vara hemma på själva julafton..Inte ut och åka hit och dit...Sedan har det bara blivit så nu även att vi bor i samma by...
Imorrn kommer de upp mot kvällningen och fikar......Min morsa kommer och käkar med sin andre hälft...och han tomtar efter kalle anka...Lilötsöa som är 7 vill ha tomte...tror faktiskt hon tror på honom fortfarande.....
H försökte att barnen skulle dela ut julklappar för det gjorde han när de var små (vid en viss ålder) men då tittade hon bara på honom och sa ngt i sitl med " va, kommer han inte"....Då lär man väl ändå ha en detta år...så får vi se om hon listar ut vem det är i år.....

Stora tösa vill ha klapparna under granen....kanske blir det så nästa år....Fast jag tycker det är mysigt med tomte...det hör liksom till....

Nu när jag skirver detta så är det faktiskt julafton...Vi blev klara med granen ganska sent och nu sitter jag med en öl för att varva ner...och ska snart gå och lägga mig....Barnen vill inte sova......Det är ju julafton!!!!

Hur firar ni jul????
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: svintoflickan
2008-12-24 @ 01:02:08
 
I morgon blir de frukost sen till min bror o äter mat..grannar me min bror bor mamma o där byter vi sen lite paket..

(min bror o mamma bor ca 3km från mej)

ja,sen åker vi hem o är hemma själva bara vi i familjen hela eftermiddagen o kvällen..så skönt.

när vi var små stressade vi runt o firade jul..också kul...men mkt skönare inte stressa.ler.



godjul nu !!!!!

hoppas ni får en bra dag i morgon.



kramkram
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0