** lussefirande **
2008-12-12 @ 23:48:39
 

Idag öppnade jag på jobbet.....alltså ska jag vara där 6.30...egentligen kl 6 men barnet fick sov morgon så då fick jag oxå det....en stund....
Sedan var det lucia på jobbet och egentligen slutar jag 13.30 men stannade kvar tills vi tågat klart.....ca 15.00....
Lite svårt att bara vara 2 pers på alla 12 barn som det var idag + alla de andra på stugan...
Vi hade 250 st besökare i vår såkallad "stora" lekahall men idag var den liten...Usch, vilken luft med så många människor...

Flera av de små grina när de fick se allt folk och sina "kära" så de fick gå till de...(gick inte annat)
Var sur jag blir på "anhöriga" som inte kan respektera vad man säger innan lussetåget börjar att bla detta med kamera...Vi säger att fotografering får göras efter vi sjungit....och vad händer...Jo, en massa blixtrar under hela framträdandet......
Respektlöst tycker jag....usch....men allt fick bra...med nga som stack åt sina håll...
Nästa år blir det lusse ute har vi personal på min avdelning föreslagit....

Vid fikat efteråt pep jag iväg.....vidare hem och varava ner 1 timme till nästa lussefirande....
Stora tösa ska lussa i kyrkan för nära och kära + att de ska ha luciadisco och då är det klassföräldrarna som håller i det...alltså jag....

Gud vad duktiga de var på att sjunga...det lät som en alla hade sjungit i kör förut...Jag började nästan gråta och jag rös för att de var så duktiga....Vilken kraft alla hade i de båda klasserna....
Läraren sa att detta var en av få klasser där de inte har behövt haft hemläxor på sångerna  för att de varit så duktiga...
riktigt roligt var det när en förälder som är musiklärare från parallelklassen sa att hon tyckte de var suveräna ...allihopa...
Inte ofta man hittar det ....för vågar man så kan man göra mkt av låtarna sa hon...som de gjorde...

Först så var det föreberandet  inför discot....sedan vidare upp till kyrkan...ner igen för att vara på discot...Åkte hem 1 timme och sedan ner och städa och låsa....
För ett  av barnen hade jackan försvunnit för så vi fick leta och det slutade att jag fick skjutsa hem honom....utan jacka och mössa....och nu sitter jag här...helt slut.....
Vilekn dag...
Ja, man vet att man lever...och många steg fick jag idag utan att göra ngn direkt anstängning...Över 14 000 steg...

Och KEVIN vann IDOL......
Jag såg alla tre sånger........och hann hem precis för att se vem som belv den lycklige vinnaren....och jag  belv lycklig....för att han vann....

Imorrn kommer det kort från dagen för nu orkar jag inte....ska gå och natta lite ....

UPPDATERING::::
KORT-------
av en jättesöt pepparkaks gumma.....
 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Sara
2008-12-14 @ 10:14:17
 
Vad fiiint!!!!! :-)
 
- URL: http://liva.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0