** Vetrinärbesök **
2008-12-30 @ 16:47:09
 

Ojoj, vilken natt...som att ha små barn igen..
Trizze var inne hela dagen igår och han varken kiss eller bajsa ngt i lådan..ville bara sova....
Så när kl var runt 23 ville han ut så jag satt på han koppel och gick ut för att se om han gjorde ngt....men icke...men så snart vi kom in igen så gick han på lådan och gjorde nr 2.......
Sedan måste  jag ha somnat och  vaknade inte att Trizze jamat för jag vaknade av grabben och sambon pratade i tv-rummet kl 01.30...och när jag gick upp och tittade  så var H ute med trizze i koppel...Trizze måste ha gått upp till honom och jamat när jag inte vakna...
Förmodligen så gjorde han inget då heller när han var ut för han gick på lådan direkt när han kom in...så nu har han gjort båda behoven så då kan det inte var fel på det....

Vetrinären klämde och kände och inga konstigheter som han såg...däremot så hade han feber 39,2 så han har alltså en infektion i kroppen...så vi fick pencillin och kortison till honom....De kunde vara vingelsjuka men för tidigt att säga...
Har han det så kan det gå tillbaxs men man måste börja i en ände och prova och utesluta berätta vetrinären.......
så vi får se vad som händer nu med medicinen....sedan pratade han fakttermer som jag tyckte jag förstod då men inte nu...hmmm..inte lätt att bli gammal.....
650 kr kostade kalaset med undersökning och medicin.....som hittat efter all jul inhandling...

Lilltösa har jag skjutsat till pyjamasparty hos hennes kompis A....bara de två....Stora tösa hade synpunkter på det men jag sa åt henne att vara tyst (ngt i stil med "visst är man väl flera när man har pyjamasparty" ) De är inte så gamla så det räcker gott och väl att bara två........

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0