**Trizze är HEMMA**
2008-02-29 @ 21:47:52
 

Ja, jag vet vad katter gör i mars.....Men nu är det så här ( du som skrev kommentaren) att alla katter är inte likadana....Han har inte gjort nga tillstymmelser till att vara "pilsk" hittills här hemma......
Våra katter har haft sina rutiner.....och visst så rubbas det....det förstår jag oxå.....Men om det är först gången så är det klart att man blir orolig....
I ett års tid så har båda syskonkatterna kommit in vid speciellt "kommendo"(typ slå i matburken)
"Tänk om ditt barn inte kommer hem efter skolan en dag" blir du inte orolig då......
Så var käsnlorna för mig......

Jag var ut och letade  bakom vårat hus innan barnen skulle skjutsas till skolan...Jag körde runt  i byn på alla tänkbara ställen,...stanna och ropa namnet....vid flera tillfällen (utiafalll han gått vilse)..
Medans jag åkte runt så träffade jag på grannnen mitt emot på andra sidan  och frågade henne nga frågor......
Han älskade att gå dit och sitta under deras gran....De har fågelhbord men med nät runt....Så hon blev oxå rörd över tirizzze och hade  inte sett honom på morgonen som hon brukar göra.....De är oxå fäst vid honom fick jag veta...

Jag letade ,gick i skogen, och åkte runt med bilen för att se att han inte låg efter vägkanten.....
Det värsta som kan hända är att han varit med om ngn olycka och fåglarna kommer och äter upp den och man vet inget om det...Då blir det svårta att finna honom när han inte finns...

HUR SOM::::::....
 
Det var tur att jag träffade på grannnen mitt emot för efter ca 15 min efter jag pratat med henne och var på väg till jobbet så ringde hennes man...och sa att han hittat TRIZZE...LEVANDE....

I DERAS GARAGE...........................

Trizze har alltså varit där sedan igår em.......
grannen såg aldrig att katta gick in där innan han låste garaget....

Många tankar har bubblat in en ni tro...

Nu kom tårarna  när jag kramade honom efter lång och spänd natt ...

 
- Vardagsprat - Permlink - 3 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-02-29 @ 22:29:50
 
Vilken tur att han är tillbaks! Han kanske kände katt-tjej-doft i garaget och lockades dit! =)
Är det du som skrivit om fikat?
Vi får väl boka in en dag då vi går och fikar!!
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: Caroline
2008-02-29 @ 23:33:33
 
Så skönt att lille sötisen är hemma igen :-D
Ja usch vad jag hade blivit orolig om min Trisse varit borta.
 
- - -

Från: Conradaida
2009-04-16 @ 08:24:12
 
Excellent site.
 
- URL: http://conradaida.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0