Dålig natt......
2008-01-10 @ 20:21:55
 

Inatt så vakna jag av att hela sängen skaka ...Vi har ingen gavel utan bara ben på en  hel resårmadrass 160 cm.....alltså ingen dubbelsäng....Den skaka för att sambon hade feber....Man blir ju tokig för mindre...Han är värre än när barnen är sjuka :0)...
Lämnade lilla M själv på morgonfritids imrose och det gick faktiskt bra......Farmor kom och skjutsade de större barnen vid 8.00....Sambon är sjuk och sedan har vi bara en bil eftersom den nye står och är sönder, växellådan...Så nu åker vi gammelvolvon..:Den funkar den..lite grodhopp under färden emellanåt men den rullar.....än så länge :0)...
H åker tåg så än är det ingen fara att vi måste ha två bilar......
Imorse skulle jag åka och hämta upp en collega som skulle åka med mig...Det var bara det att jag höll på att glömma henne..åkte vi vanliga väg och när jag åkte från skolan så tog jag min vanliga väg.....tänkte på annat med andra ord...men kom på det så jag behövde inte vända, bara åka en annan väg...men när jag till deras grusväg på vitchan, så höll jag på att åka ut på åkern efter jag svängt av...Det var snorhalt, ishalt, piggelin halt.....Jag bara gled...så jag vågade inte åka den "bakvägen" dit för det är en backe ner + kurva lite längre fram...kul om bilen börja glida där...Så jag fick ivarjefall åka "framvägen".....Den var lika hal eftesom det är samma väg men här var det mera rakt ...Fick åka 20 km/h för det gick inte att åka fortare...helsnuskigt alltså....bilen fick  inge fäste...

Imorgon har vi pesonalfest och jag har inte haft ngn lust att gå eftersom jag är så tjock...Har inget att sätta på mig framför allt byxor....Jag msåte börja hålla igen och göra ngt åt det istället för attbli depremerad....men sån är jag...Jag rör på mig och sitter inte och snaskar jämnt, inge fikabröd äter jag...så det jag kan ta på är dessa öl på helgerna som blir.....Vi tar ofta ngn till maten då och det är helt onödigt.....
Så jag har sagt till mina närmsta collegor varför jag inte vill gå...och en av de är en som varit med och fixat till festen...Hon sa att det inte var så roligt att höra när man nu försöker ordna ngt och det var väl lite dumt av mig då att säga som det var,hmmm...För själva festen har jag inte sagt ngt ont ord om, och jag tycker det är jättebra att ngn gör ngt kul på stugan...men det är väl att jag som sagt inte är på humör helt enkelt...Men det ändrades lite på em så nu är jag lite peppade ....bara jag hittar på ngt som jag kan ha på mig....Så det blir säkert kul...Hon sa att jag kommer ångra mig om jag inte går ,så vi får väl se......

Dagen idag var bättre än igår....Han som skrek igår var faktisk lugn idag och kunde leka...Så vi sa det att han får komma imorrn oxå fast han har ledig dag.....Annars blir det tre dagar med helgen som han bli borta och då är det samma visa på måndag igen...Killen är nyinskolad i mitten av dec och sedan blev det jullov...och lite känslig sort oxå.....så det blev jobbigt nu när han kom tillbaxs .....men idag funka det :0)...

Vi gick ut med barnen i slasket...Vi behövde det eftersom vi varit inne i början av veckan pga inskolning....

 
- Allmänt - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Caroline
2008-01-11 @ 15:12:26
 
Haha..jo att männen brukar vara värst när de blir sjuka är så sant så..:-D
Men tindra..du är inte tjock utan en kvinna med former. ;-)
Tycker också att du ska gå på festen och vad är det för fel på ett par snygga byxor och en festlig topp?!
Ta ett par snygga skor till så duger du mer än bra.
KRAM
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0