Första arbetsdagen efter jul
2008-01-09 @ 21:55:35
 
Jaa. idag var det första dagen efter jul som jag jobbade....visserligen jobbade jag i mellandagarna efter jul men det var bara ett barn så vi röjde lite och gjorde lite praktiska saker som man inte hinner med annars så det var inte så "jättejobbigt" direkt så det räknas inte....

Kom knapp upp imorse och D frågade mig varför han skulle upp för när jag ropade i trappan om han var g:e...när han kom på att det var skola...Tog ngn sekund innan poletten ramla ner :0)...
Lämnade barnen till skolan och väl på jobbet så satt collegan med 3 barn till frukost......Det visade sig då att den andre collegan inne hos mig var sjuk...igen...Hon var sjuk hela veckan innan jul och har nu åkt på influensan......Vet inte om det hör till åldern att man blir mottaglig (hon har nga år kvar till pension)....Så H som jobbade hade anmält att vi behövde vikare under dagen + 2 dagar till...
Det är nytt vikariesystem där vi ska beställa vikarie via datorn och vänta på bekräftelse därifrån...Hon som ansvarar för det börjar kl 8 på morgonen..Idiotiskt tid för vi kan ju behöva folk redan till 7.30.....Vi börjar ju redan 6,oo och vet ju redan vid 6.30 om ngn personal är sjuk...Mkt spring för både anmäla och bekräfta och sitta vid  denna dator..Delar på 1 dator på 4 avdelningar....
När klockan blev 9.15 så hade ingen vik dykt upp så jag ringde för att fråga om vi skulel få ngn...Vi skulle få full grupp och barnen började droppa in vid 9 så+ inskolning ....Hon som sköter vikarierna var tydligen borta så nu var det en ny vikarie (var ytterligare en vik där  innan jul) som hade hand om detta och hon hade fått in anmälan om vikare om 2 dagar och inte 3 ...H som hade gjort anmälningen var säker på, tittade extra noga innan hon skickade skicka iväg det....så ngt blev fel på vägen dit...Hur som, så kom det en vikarie inom en halvtimme...
Vi på våran avd tycker det var enklare förut när man ringde själv och fixade vikarie.....Då fick man reda med en gång om ngn kunde...Nu ska man vänta, springa och titta på datorn, vänta igen osv...tills man får svar och då ska man bekräfta det.....

Flera utav barnen kom tillbaxs efter  ledigeht,´+ att vi hade vikarei + att H hade inskolning...så de knähundar vi har gick till mig eller H. som höll på med inskolningen. och ahde nog med det...Vi har en kille runt 2½ år som måste vägledas hela tiden- kan inte göra ngt själv  - släpper inte en vuxen,  så han tuta på ordentligt mellan varven.........så det blev en tuff fm...När det ena sluta grina , ja då börja nästa...Vi har 5st som tutade på under hela fm ...
Våran vikarie är jätteduktig och har varit på andra småbarnavd och har vik. lite där så den avd känner hon igen mera samt barnen...Vi har nga som hon känner igen men de här pyttingarna vi har är ju lite reserverade......
Vid lunch så åkte ett glas i golvet...Det blir ju tusen bitar så det var bara att gå och hämta dammsugaren varav en utav barnen börja skrika...för då är hon rädd för den...
Ja, hon fick ju skrika men saken är det att börjar hon skrika a v ngn anledning så skriker hon i 30 min minst...Spelar ingen roll vad det är..om hon är ledsen eller arg....Under fm böt vikaren blöja  innanm at...då var det fel så då satte hon igång....Sedan skulle hon sitta i H:s knä men det var redan upptaget...då var det  dags igen....
Så har ett barn hållt på under dagen...

EM blev dock lugnare.....Vi har flera som går hem vid 12 och 14 just idag....
Så med andra ord fick jag en riktigt start på jobbet om vi säger så......

Mina egena barn ringde hem vid 15 och sa att de kommit hem, farmor skjutsade hem de....
Så när kl blev 16.30 och jag skulle sluta så var jag kvar nga minuter till...eftersom jag inte behövde stressa för att hämta lilla M...
Dessa minutrar blev timmar...Så kl 18 var jag på väg men då efter att barnen ringt och sagt att pappsingen var sjuk och de var hungriga.....
Ungspannkaka hade lilal M bestämmt igår men eftersom H inte ringt så trodde jag hann hade gjort ngn annan mat men tji fick jag...Kl 19.30 stod maten på bordet...Var tvungen att handla lite ingridienser innan...
Skjutsa D till gården....

När allt var klart med maten så låg faktskt jag och Lilla M och tittade på simoson och myste i hennes nya säng :0)
Efter en halvtimmes tittande så var det dags att hämta D igen...

Vilken dag! Ja, man vet att man lever men jättekul att träffa alla småttingar......alla kramar....skriket kan jag stå över  :0)...
 
- Allmänt - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Eivindalida
2010-04-06 @ 09:23:35
 
Beautiful site!
 
- URL: http://eivindalida.3steps.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0