Ledig fredag...
2008-01-25 @ 22:52:13
 

Idag skulle det bli en sådan där bra fredag hade jag tänkt mig...men icke..
Det började bra ivarjefall...får vara glad över det...

Väckte barnen som skulle tillskolan utom m som var hemma med mig.....Jag har ledig fredag på schema , 3 dagar på 12 veckor...så det var så skönt....Vi städade här hemma och gjorde fint och eftersom m var så duktig igår hos läkaren så skulle hon få köpa ngt idag....

H tog bilen idag så vi lånade hans busskort och åkte in till storstan med tåget.....
Först så kom det ett tåg vid samma tid och åkte bara förbi...snacka om snopna vi blev...Där stod vi och frös för det blåste snålj..klar....och så åket tåget bara förbi....Tänkte precis vända och gå hem när vi såg nästa tåg...och det var rätt...stof inget om första tåget på skylten..
De har så bra nu att det står med digitalt och man behöver inte leta efter ngn liten tidtabell....

Vi kom dit och gick till affären som vi skulle leta upp....massa småprylar och jag tor att mamma blev mera galen än dotra sin :0)....

Jag plockade i massa saker i korgen jag hade och plocka ur mellan varven och tyckte inte jag hade så mkt men notan gick på 850 kr.....Fick en smärre chock när jag skulle betala.....men vad gör man....Jag kan ju inte gärna säga att jag vill lämna tillbaxs sakerna jag plockat ihop...

H som kommit dit efter sitt jobb blev tokig när vi kom ut från affären när jag visade kvittot...Jag trodde de räknat fel så jag skulel räkan efter...
Eftersom vi haft bråk om pengar för en vecka sedan så var inte detta det bästa...Hade jag vetat, jag tyckte jag räknade, så hade jag plockat bort vissa saker. så inte det skulle bli så mkt.......

Jag håller med honom...800 kr till ingen nytta...lite pyssel, nga presenter....men.ja...jag har inga ord....Jag äskar sådana här små affärer ...de har allt alltså....Jag köpte ett litet rivjärn för 25 kr 5 cm högt...och det går att använda...
Mycket smått blir mycke pengar....

H blev alltså inte glad och det slutade med att jag gick åt ett annat håll med m.......
Tyvärr så hade H tagit tillbaxs sitt busskort i affären så jag fick betala när vi åkte hem...nästan  100 kr enkel resa....
Fan vad dyrt!!! Jag trodde han sa 35 kr så jag stod där och vänta på mera växel....Han som körde var min gamla plastpappa från 80-talet och detvar väl tur det...

Där sprack fikat vi hade tänkt oss och gå in i saluhallen...

Nu är vi tillbaxs på ruta ett igen.....

Nu vet jag inte om jag orkar mera.......

Det är så enkelt att säga..."att jag flyttar."...men gud så mkt tankar som går runt....hur får man tag i en lägenhet, vad ska barnen bo, vilken skola, bla,bla, bla,.....

Kan någon bota mitt shoppnings begär??????

Nu hade vi fått det bra sedan förra veckas vända och så sumpar jag det för att jag blev alldeles till mig, när jag ser småplock jag gillar och så blev det denna summa......


Hade jag förstått det innan exp.så  skulle jag ha jag ha lagt till baks från korgen......

En dyster kvinna som lägger sig ikväll!!!!!





 
- Nystart igen för bloggandet - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0