**Läkarbesök**
2008-07-11 @ 20:19:34
 

Onsdag: Nu fick jag lov att ringa till sjukan för febern vill inte ge sig...och hon vill knappt dricka eller äta..
Väl hos läkaren så visade inga prover på halsfluss men eftersom hon var så illa därann i halsen och tjock och med hög feber så fick pencillin ändå.....Proverna är inte 100% säkra utan kan visa fel....Vi tog tablett form eftersom hon svalt impren så jag trodde det skulle gå...

Icke sa nicke.....Hon kunde inte svälja dem...det gick inte...och jag fick spel..först en stor tjej som gnäller och inte får vad hon vill denna vecka.... och sedan en liten som ligger sjuk och inte orkar ngt och inte kan svälja..och hon måste ha i sig de om det ska bli ngn dag som är ok innan veckan är slut...Inte hennes fel att hon är sjuk...men just nu??? av alla jäklar veckor som finns på ett år...
Ingen motion fick jag heller för att jag varit tvugen att sitta inne......blääääääää
Jag känner att jag har minst gåttt upp flera kilon bara under dessa dagar....

Lilltösa blev rädd men det rann över helt enkelt ...orken tog väl slut....(nejdå, jag hytte ingen hand men läskmuggen slängde jag i slasken och svor) Om man ändå kunde klona sig.....Vara på två ställen samtidigtm ed gott samvete....
Jag fick sitta i köket och räkna till hundra....tills jag lugnat mig...och sedan försökte vi på nytt...Jag fick krossa tabletterna men det var ingen höjdare....penscillin är inte gott ochframför allt inte krossat och hon spydde upp det av bara smaken....
Jag fick i henne en halv åt gången sedan gick det inte mera.(hon skulle ha en tablett /två halvor x 3/dag).......så de få måste ha hjälp henne ändå...för på kvällen var hon ngt piggare...
Sedan var det inga problem att få i henne det flytande......


 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Annis
2008-07-11 @ 20:53:56
 
Hej! Hoppas alla är friska och glada nu...fy för att var sjuk och dessutom på bortaplan. Ja, ibland (många gåger) skulle man vilja klona sig. Men man är ju bara en mamma och inge mer....de är vi alla...
 
- - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0