**Avcheckning **
2008-06-13 @ 00:59:15
 
Japp...nu har jag varit upp och checka läget som inte blev ngn höjdare för D.....Ändå visste han att jag skulle  komma dit....Jag stod en bit ifrån (10 m bort) själva gänget och pratade med en mamma som oxå var där  när D såg mig och så vände han.....Han var på väg ut på vägen där jag stod men ändradesig alltså när han såg mig....
Så jag stegade in bland alla ungdomar och fram till honom för att säga nga ord och ett  hej men han ville inte prata alls.........han skämde ju ut sig mera på det än att ha kommit fram direkt när han såg mig.......Så nu gick lilla mamma gå fram till honom....Jag hann aldrig uppfatta i vilket skick han var i men av det lilla jag såg så var det ok....men natten är inte slut än.....Han låg ivarjefall inte ner om man säger så....

Jag surrade lite med nga tjejer och jag  stod och smålog när jag såg deras flamseri....Nga sprang in i skogen hit och dit...undomar överallt...men ändå städade tyckte jag...De skötte sig...
De tar hand om varandra...De låter ingen ligga bara utan är det ngn, som det förekom här, blivit för kraftigt berusad så hjälper de varann att komma hem......
De hade ringt till föräldern till en grabb så jag väntade tills hon kom och pratade nga ord med mamman...Tyvärr så fick de hämta honom förra helgen oxå...i samma skick....Det kan inte kännas så kul som förälder....även om man vet att sådant kan hända...men två ggr i rad....

Hon frågade vad han hade fått alkoholen ifrån men han var inte kapabel att kunna svara....Jag tänkte då att hon skulle bara veta hur D hade fått sitt....
Den här killen har alltså mygglat kan man säga...haft ngn som köpt ut åt honom...

Det är svårt att veta vad som är rätt och fel i detta läge.....Vi har diskuterat ett antal ggr här hemma...
Om man ska köpa ut åt sina egna barn eller inte....Alla vet att det är olagligt att köpa ut åt minderåriga men det känns ändå tryggt att veta vad de får i händerna i stället  för att de ska köpa ngt av nån som langar som de inte alls vet vad det är...........(Nu pratar vi om ungdomar i 16 års ålder)...För det är för lätt att få tag i sprit idag....Det var det på min tid oxå men nu är det ännu lättare sägs det .
Vad tycker du är rätt och fel?
Så nu är det bara väntan kvar här hemma för mig...att sonen ska komma hem....
 
- Vardagsprat - Permlink - 4 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-06-13 @ 12:17:51
 
Vilken partynisse han blivit då! Hehe

E vägrade gå ner i stadsparken i onsdagskväll. Slutade med att hon hälsade på några killkompisar i en lägenhet på stan. Och vädret var ju inget uteväder. Lika bra var väl det. Jag kunde somna gott. Med mobilen på nattduksbordet förstås!
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: Anonym
2008-06-13 @ 20:48:07
 
Hm. rätt och fel. ingen aning...

Har inte riktigt behövt konfronteras med det än.

Finns det nåt rätt eller fel??

Huvudsaken är väl att man pratar om det och att man som förälder håller koll på sitt barn=bryr sig om det. Du är en bra morsa du!!
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: tiindra
2008-06-13 @ 22:50:08
 
Tycker du det att jag är en bra morsa vekligen....(kul att höra)Jag vet inte det...man blir fundersam ibland om man verkligen är det..svårt att veta om man gör rätt eller fel...Det gäller ju att man har förtroende och lita på varandra....men svårt är det....Finns det inget facit ngn stans???

Så enkelt det skulle vara att bara läsa sig till hur man ska förhålla sig...men jag vet ju det att varje person är en egen individ och därför skulle svaret inte kunna stämma rätt på alla...men så enkelt det skulle vara om en sådan lösning fanns...
 
- URL: http://tiindraz.blogg.se/ - -

Från: Tomasvilde
2008-10-17 @ 08:12:33
 
Interesting. No more comment :)
 
- URL: http://tomasvilde.20six.nl - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0