Nu far jag till blåkulla.......
2008-03-20 @ 21:29:41
 
...men eftera alla andra för jag fick inte sluta nge tidigare....Hoppas jag hittar vägen bara...Kvasten får göra sitt jobb!!!

När man jobbar med människor så får man inte gå tidigare ...finns inte chans...Ja, om man inte har begärt innan så vikarie är instoppad....då går det...men inte bara "sådär" för att det dag före helg....Inte som de som tex jobbar på kontor.......
Nää...jag jobbade vackert till kl 17..........

Vad sägs om detta.....

Har ett barn som går 9-18 varje dag....Föräldrarna är separerade varav  den ena åker iväg själv på 5 v ledighet nu i påsk. .........
Det var den som hämtade idag och jag lämnade ut semesterlappen.....och den säger att den har ingen semester att ta ut i sommar...(då vet jag att det finns semester att ta ut eftersom det inte är det som tas ut nu)
Den ska jobba då i sommar på sin semester.......Visst får man jobba på sin semster men har man skaffat sig barn så får man ta sitt ansvar oxå...är min åsikt.....

Den andre föräldern har nyss fått jobb så denna har ingen semester alls.....och det kan man förstå...
Så kontentan blir att den lille.....kommer inte att ha ngn semester alls.......

Varför har de skaffat sig barn för...ställer jag mig frågan....Bara för att ha, eller????
De vuxna ska ha ledig men inte barnen...som är på dagis mer än vad de vuxna jobbar om man nu börjar räkna tid.....
Borde det inte finnas ngn regel för barn oxå....att de ska få vara lediga om det går.....

Är man ensamstående (har själv varit det), pluggande...så vet jag att det är svårt med semester eftersom man får joba på lovet......

En annan familj ...ska få syskon i sommar...trodde att man fick ha 40 timmar efter syskon nedkomst instället för 15 timmar.....Det är jobbigt var mammas svar när jag talade om vilka regler som gäller..........
Varför skaffar man sig barn tätt om man inte vill ha de hemma.....säg det ????

Ibland blir man så trött på jobbet för att samhället går ut med att det är så bra med förskola...Visst är vi bra , , men vi är endast ett komplement till föräldrarna...och  föräldrarna är viktigast för barnet...men det verkar inte så tycker jag....

Vi ska ta alltihopa....Föräldrarna ska bara finnas där ,och ha sin egen tid,  och gud vet allt.......Barnen de slumpas av från  hem och till oss......

Nu är det så att alla har det inte så här som tur är men det blir allt mera vanligare.....

Någonstans kommer det att slå tillbaka.....
 
- Allmänt - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-03-20 @ 23:29:55
 
Jag håller med dig FULLT och HELT!!!!!
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: Victoriris
2009-03-03 @ 08:08:25
 
I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,
 
- URL: http://victoriris.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0