**Häggen blommar.....
2008-05-11 @ 18:43:38
 
...Det doftar ljuvligt!!! Ute på promenaden i fm så följde M med på cykel...2 timmar var vi borta men då åt vi glass på hemvägen...Satt på en bänk och tog det lugnt..det händer inte ofta må jag säga...En piggelin tog jag som passade utmärkt nu när det var så varmt idag...

Jag har gjort ett litet collage nu på kvällen på häggen och hummlan som jag lyckades fånga på bild...
Jag får låtsas att jag har en fin kamera :0)...
Önskade jag hade en fin systemkamera.....Nu har jag börjat fått fotomani igen..
Jag har alltid varit intresserad av foto men det har inte blivit ngt utav det....Det har ökat igen nu när jag tittar runt på olika bloggar ...tex....Junitjej, Annika

 
- Blommor - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Annika
2008-05-11 @ 19:03:35
 
Svar: Det finns många sätt att göra om en bild till svartvit men någon detalj i färg. Det beror på vad det är för motiv osv. Men ett ganska enkelt sätt är att först göra bilden svartvit (har du ändrat inställningarna för bilden till Gråskala så måste du ändra tillbaka till RGB, bilden kommer fortfarande vara svartvit men du KAN använda färger också).

Sen markerar du det du ska göra i färg, du väljer själv om du vill använda lasso, Quickmask tool, eller något annat. Välj Hue/Saturation och klicka i Colorize, sen kan du välja och vraka bland färger, nyanser osv. Det verktyget kan du ju även använda för att ändra färg, ex göra blå ögon gröna.

Men som sagt, det finns många sätt. Lycka till :)
 
- URL: http://aes25.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0