**ingen rubrik***
2008-05-06 @ 20:50:18
 
Idag kom min andra collega tillbaxs från ledighet.....
Vi jobbar ihop och det går bra men det finns stunder då jag inte vill jobba.....Vi är inte helt jämna om man säger så...
Idag har det varit en jobbig dag...eller kväll kanske jag ska säga....fast inte med henne...

Vi hade personalmöte och vid flera tillfällen blir jag avhuggen  i meningar(enligt mig vad jag uppfattar) utav rektorn och jag känner att tåraran brände bakom ögonen... för hon får mig att känna mig ego....
Jag orkar inte med detta...varför ska jag känna som jag gör..kanske var det inte ngt  men jag känner så.....Måste höra med hur andra uppfattade det.....

Om vi säger så ....att vid löneförhandlingen så fick min ena colllega 100 kr mer än mig och jag tycker vi är samspelta med varandra....Hon gör inte mer än mig eller tvärtom.....Nu är inte 100 kr spåm kt men ändå..princip...
Men...rektorn gillar inte mig...har aldrig gjort...Självklart har hon inte sagt det men man känner sånt och man märker i diskussioner...Jag är den som pratar och säger vad jag tycker och det uppskattas inte alltid....

Så nu ska jag försöka hålla tyst.......Nu var detta sista p-mötet och hon går av om en månad.....
Men med nästa rektor...så ska jag inte yppa mig ngt...Inte säga emot......så kanske jag får en hundring till i månaden...

Samt så fick jag en hundring lägre än henne oxå i från det centrala......men det harj ag gått till facket med...Jag har jobbat längre och varit anställd längre så det kan inte stämma......men har inte hört ngt om det ännu...

Så nu har hon 200 kr mer i lön än mig och jag har jobbat  nga år längre än henne..........

steg idag.....13 047
Gick en vända när jag kom hem vid 14 så jag skulle hinna innan p-mötet kl 17...Annars skullej ag inte få ihop nga steg alls idag nästan....Gick en timme med stavar.....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0