**Sista april - VALBORGSMÄSSOAFTON.....
2008-05-01 @ 20:54:07
 
Vilken stressad  valborg ......
Det började med att man jobba som vanligt...Mycket barn så vi kunde inte skicka hem varandra nå tidigare...
D tog bussen in för att vi skulle ner till synsam och bestämma bågar efter jobbets slut......
Iväg och handla tillsammans med alla 10 000 peroner som oxå ska handla.......

Hemma vid 16......
Kl 18 skulle jag skjutsa in D till stan till brasan....Den är större än vår putt här ibyn....
Två timmar hade jag på mig med att städa undervåningen efter som vi skulle få främmande under kvällen.+ göra mig iordning+ frukstallad och sallad...För P hade sagt att brasan tändes kl 19....Jag reagera att det var tidigt för runt kl 20 brukar de flesta brasor tändas...Hon hade fel och det var kl 20.00 visade det sig...
Jag insåg att jag skulle inte hinna allt så jag frågade om H kunde ta barnen till brasan efter det jag skjutsat in D.....Så jag kunde få göra mig i ordning när jagk om hem....
Det slutade med att farmor tog de istället för de var där och lekte och de ville gå med henne....Bra för oss!!!

Jag åkte in till stan med hans kompisar och det var snutar överallt.....Jag har pratat om D:S kompis cidrar i tidigare inläfgg..och nu hade han de som blev över , 8 st,  med sig för att sälja de till en kompis...
Det var bara det att vi fick vänta  45 min på att han skulle komma......Så kl blev 19 innan jag kunde åka från stan...
Jag kunde inte släppa av de och att de skulle gå runt med två kassar cider med alla dessa snutar överallt.......
Jag som redan hade så lite tid  fick nu ännu mindre tid......

Ringde h så han fick förbereda potatisen som vi skulle ha i ugn...
Hämtade upp familjen P och skutsade upp grabben till hans farmor som skulle gå till brasan med honom....och sedan hem....
In i duschen medans de andra var här och sedan var jag klar......Kl är då 20,30....PUST...
Under tiden grillningen sker så kommer det fler folk till oss så vi blev 8 st.....mkt trevligt...
Kl 21.30 var vi klara med maten....

Hur det än är så blir man stressad fast man inte behöver vara stressad......fast man ätit och kan pusta ut...

Så för oss vuxna blev det ingen brasa........men det gör inget....

Jag han inte gå ngn promenad heller så idag blev det bara 8686 steg....



Glad valborg!

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar,
ut till landet, ut till fåglarne,
att jag älskar dem, till björk och lindar,
sjö och berg, jag vill dem återse,
se dem än som i min barndoms stunder
följa bäckens dans till klarnad sjö,
trastens sång i furuskogens lunder,
vattenfågelns lek kring fjärd och ö.

Lyssna vill jag, huru vinden susar
uti halvutspruckna björkars lund,
spegla mig i sjön, där anden krusar
med sin köl det mångbeglänsta sund,
och i famnen av naturen drömma
vårens dröm, som ingen tröttat än,
och min sorg i jaktens lund förglömma,
fri som skyn där uppå himmelen.

Forsen kastar sig i havets sköte,
se, hur vild, med vilken stämmas dån!
Är det ej, som hela Mälarn göte
åter på en gång sitt rika lån?
Och han är likväl så hög om kvällen
som om morgonen, och tusen år
fylla honom kanske än från fjällen
lika rik och härlig varje vår.

Och med varje maj hans holmar gunga
sina kronor i dess klara våg,
och i varje vår hans fåglar sjunga
lika ömt med lika eldig håg.
Skulle jag, när hela världen svärmar,
sköna vår, blott jag ej le med dig!
Och en snöbäcks sorl, den klippan härmar,
var dock fordom nog att locka mig.

Nej, åt landet, bröder! Tjädern knäpper
nu var morgon i sin furulund.
Vad, om jägarn kopplet varsamt släpper
blott till ögonfägnad på en stund?
Låt oss njuta, låt oss vara glade!
Friskt och härligt hornens toner gå.
Den som hjärta nu att jaga hade
endast på en timma eller två!

image283
 
- Vardagsprat - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Rikardmichelle
2008-09-22 @ 09:51:07
 
Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.
 
- URL: http://rikardmichelle.blogspot.com - -

Från: Rikardmichelle
2008-09-22 @ 09:51:41
 
Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.
 
- URL: http://rikardmichelle.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0