** 1:a advent **
2008-11-30 @ 18:24:05
 
Varför hade inte snön fått legat kvar över första advent kan man fråga sig...
Idag har det varit så grått och mörkt och man känner att man inte har samma energi som när solen lyser...
Vi åt frukost allihopa samtidigt idag för att fira första advent...På helgerna så äter vi alla olika tider..framför allt grabben som kliver upp när det är luchdags nästan...

Vi åkte in till lillstan för att kolla jacka åt grabben och det var inte det lättaste....Inte så många urval av affärer och sedan passa ingen...Hittade vi ngt som var tänkbart så var det fel färg,  fel storlek.....
Sist men inte minst så hittade vi en i brun parkas modell.....men han vill ha den i svart så det får vi svar om imorrn om det finns att få hem.....annars lutar det åt att det blir en brun....

Han hittade en annan svart som satt bra men sedan frågade dumma jag expediten om storleken...Blev misstänksam när jag såg storlekarna och som jag anade så var det en tjejmodell......Expediten sa att tonåringar kunde ha vilket som eftersom de inte hade riktiga kroppsformen än men när han hörde det så hängde han tillbaka den....och sa att han såg nu i spegeln att det var mer en tjej jacka....Jag såg det inte...
De hängde på samma snurra som herrjackorna och det stod att det var det...

Sedan gick vi lite i gallerian med en muttrande 17-åring bakom axeln som klagade och ville åka hem...
Usch, vad barnen är bortskämda nu för tiden tycker jag....När jag var liten fick man minsann vackert följa med utan att klaga....och ha lite tråkigt...
Jag som tycker det är så kul att titta bland en massa folk och kika runt lite....

Jag frågade om vi skulle gå och fika för det är inte ofta vi gör det...Här ville jag bjuda till lite men svaret jag fick var att han ville åka hem...tjejerna ville gärna fika men det belv så det blev en sväng till affären och köpa hem fikabröd istället.....
det var ju för hans skull vi åkte in egentligen så det är klart han fick bestämma denna här gången...
Han sa att han skulle åka hem med bussen om vi inte åkte...

Sedan tog jag lite kort oxå och det är ju dödens om man har en mamma som gör det...Han skämdes som bara den och gick omvägar för att låtsas om att han inte kände mig...  Han sa  åt mig att åka hem om jag fortsatte....

Här är nga foton på nga skyltfönster och den första bilden var finast av alla skyltfönster...som sagt kunde jag inte ta på alla för då hade jag fått gått själv på stan men nga hann jag med att ta....
Sedan träffa vi tomten och tomtemor....men mina barn var inte fram och ösnkade sig ngt...de har gjort det här i byn förra helgen...så det räckte tyckte de.....
Lite facklor runt om på torget fanns det och en söt snöbollslykta utanför en affär...den skulle jag vilja ha ....

Sist men inte minst...vårat första ljus som tändes imorse...dock är det gamla ljus från förra julen så alla är inte tända nu...som kan tros på bilden...

Visst är det mysigt med alla förberedelser innan jul????
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-11-30 @ 20:10:55
 
Synd att vi inte stötte på varann. Jag och J var oxå nere en sväng.
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0