** Fredag = ledig **
2008-11-21 @ 22:29:42
 
Idag är jag ledig ...gud så skönt....och det kan jag behöva efter nattens oroliga sömn....
Här är det inga småbarn som håller en vaken utan tonåringar.....Ngn som känner igen sig?????

Grabben har världens läxa/rapport som skulle bli klar till idag kl 12.00....och vad sitter han...med nästan allt kvar ..i sista minuten.....
Jag läste vad han hade i läxa och det var inte lite....
De ska skriva en rapport om ett djur.....Inte ngt fakta utan analysera bla igenom resultat, diskussion (med vem ska man diskutera- sig själv), sammanfattningmed mkt mera  ....
......i samma nivå som jag  gjorde för 20 år sedan på högskolan...De går bara i gymnasiet första terminen...
Inte undra på att ungdomar mår dåligt idag av bla skolarbetens krav som höjs .....magsår nästa!!!!!

Hur som så gick jag och la mig vid 21 och somnade men vaknade vid 01för  att hallen forfarande var tänd.....förstod att grabben var vaken....
Hörde han pratade och knackade på och han satt och pratade med E i sin klass om sina arbeten via datorn....De hjälpte varandra så ibland är nätet skitbra...att kunna skicka sina saker till varandra osv...
När han skulle skriva ut det så var det slut på bläck.....kl 01 på natten..........
Jag erbjöd mig att åka in till jobbet ,som idag kl 7 ,fast jag var ledig och skriva ut skiten till honom och E (han hade lovat henne).....fast jag var ledig...Vad gör man inte för sin son...fast kl är över midnatt......

Jag låg vaken i säkert 2 timmar efter detta och kunde inte somna.....Snurra runt som en propeller.....Så det var skönt att inte ha jobbar dag idag...

Försökte väcka honom och han kom inte upp med en gång så han missade bussen som går förbi utanför oss....
Skjutsa ner honom till byn för att hinna ifatt bussen .....
Hade tänkt att lämna av honom vid ngn busshållsplats så han kunde hoppa på men eftersom det var två bussar framför som går tilll stan så tog  den första bussen upp folk vid hållplatserna så den andra bussen bara åkte förbi...Jag skulle alltså behöva åka om 2 bussar  för att planen skulle funka....Planen höll inte.....
så jag fick köra honom till stan till skolan.....snacka om orolig jagvar..ingen telefon...töserna väntade hemma för att bli skjutsade till skolan...Jag skulle ju bara ner med honom till byn...och hamnade i stan.....

Jag hann hem och skjutsa tjejerna til skolan men det var på minuten...

Nästa vecka är det föräldrarmöte och då ska jag fråga de.....många frågor....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0