**Tandagnissla med tårar**
2008-10-19 @ 19:54:25
 
Just nu är det tandagnissla här hemma...barnen gråter för att jag har nyss talat om att två av våra kaniner har dött som har bott hos morsan....hmmm
Igår när hon fyllde år så var inte grabben med så jag tog honom dit idag och när vi kom så var hon inte hemma...Hon tvättar alltid sin bil på söndagar en viss tid som jag glömt....hmm, det är det där med minnet...
Under tiden vi väntade så gick vi till kaninhuset för at hälsa på våra kaniner och gjorde då upptäckten att två st inte var i livet...
Den ena som bor ihop med sin syster hade nog dött i sömnen eller ngt dylikt pga åldern för att hon låg fridfullt som hon brukar göra när hon sover.....men den andra som bor i buren brevid med hennes mamma hon hade nog fått ngn kramp av ngt slag...för hon låg inte riktigt likadant...mera som att hon sprattlat till......konstigt med nacken ...Hon var yngst av de fyra kaninerna så man undrar varför hon gick bort.....Morsan var in i morse och då levde de allihop...
Två styckna på samma dag...en av de äldsta och den yngsta.....man har funderingar?????????????

Den vita,yngsta, har vi födit upp själv så hon var ngt speciell , lilla trubbnos...Hon hade en så söt liten nos...ingen vanlig kaninnos utan lite plattare och bredare....därav namnet trubbnos...
Ska se om jag hittar nga bilder.....
Så nu imorrn ska jag ta med mig töserna dit för de vill se när de begravs.....Skulle helst slippa det men det är väl en del i
förloppet som ska gås igenom...

Tog en lång promenad idag för at få ihop mina steg i det vackra underbara höstvädret....Skönt men jag får så himla ont i fötterna bara....Har man muskler i fötterna???? Det är klart man har det men hur stretchar man de isåfall....Ngn som vet?


Steg: 15 500 (stavgång 90 min + hemmasteg)
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Emmy
2008-10-19 @ 21:30:28
 
Usch vilken otur! Två stycken på samma dag.. inte kul.
 
- URL: http://emwallberg.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0