**KULTURKROCK**
2008-09-10 @ 22:31:24
 
Tänk vad svårt det ska vara att hitt på ngt att kriva om...Har jobbat idag med massor utav ungar....Jobbar som jag gör alla de andra 4 dagarna i veckan oxå.....Fulla grupper med nu även upp till 13 barn ,kan bli 14...på em då vi bara är 2 personal.....Forsätter detta så måste göra om schema för det funkar inte att vara två med så många....Vi får bla inte plats vid två bord vid mellanmålet .....Våra barn går fulla dagar rakt över....

Vi hade spring lopp på stugan med löpning och fika och medalj....Populärt bland barnen...framför allt de stora som räknar hur många varv de sprungit....

I morse kom det en mamma med sitt barn som sa att barnet var sjukt för att gå ut...hmmm, tänkte jag....Efter stund så kommer det från mamman att barnet har över 39 grader i feber..."Vad fan gör barnet här tänkte jag."
Då får hon inte vara här utan hemma, sa jag...och försökte tala om att det ska vara en  feber fri dag innan barnet får komma tillbaxs....Hon nämnde nämligen att hon kanske skulle komma imorrn.....Är inte barnen sjuka i andras länder kan man fråga sig????? Hur gör de då???
Förmodligen lämnar de över till ngn släkting och kan jobba eller vad det gör....Här har de oss som deras "släkting"....och då blir det att en annan mummlar och muttrar för sig själv....

En annan förälder som är föräldrarledig med sin bebis och har ett syskon hos oss vill ha barnet där på heltid (istället  för 65%) för att hon ska plugga....????Hur sjutton kan hon plugga 100 % med en liten bebis hemma...Det får inte jag att gå ihop.....
Är man förädrarledig så får man ha syskonet 15 timmar i barnomsorgen....men hur blir det om man ska plugga på distans....får föräldern bestämma hur mkt  tid de ska ha???

Föräldern kommer inte att sitta 8 timmar att läsa det säger sig självt när man har en liten hemma som växer och inte vill sova så mkt och den tiden behöver inte syskonet vara hos oss utan kan oxå vara hemma.....
Varför måste föräldern  läsa fullt när hon är mammaledig??? Jag ställde  ngn liten fråga om det och till svar fick jag det att "vad ska jag göra hemma"...Kanske vara med dina barn tänkte jag....Varför skaffar man sig fler barn om man inte har tid med de...Varför pluggar man inte klart och skaffar större familj sedan...Jag förstår inte tänkandet  i det här.....

Gör du????
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0