** Godis eller inte godis..**
2009-04-08 @ 20:46:55
 
Lilltösa skulle med mig idag till jobbet så jag gick upp före henne för att fixa mig och sedan väckte jag henne, eller försökte väcka henne dvs...Hon ville inte med när det väl kom till kritan...Så jag la mig en stund och vila i sängen under ett varmt täcke...Vi har inte haft ngn kammin på så det var lite kyligt inne ....
Vaknar av att H frågar mig om jag inte ska åka och då fick jag rusa upp....Jag somnade om och sov sött......och glömde bort tiden..
Jag kom 5 min försent men det var ingen katastrof för vi hade inte fått nga barn...

Vi hade äggletning på fm med barnen och sedan fick de byta ut ägget mot en liten påse godis , max 5 små saker i....
Jag har läst på lite olika bloggar att det har diskuteras om man ska ge barnen godis på förskola eller inte....Många föräldrar tycker inte det...Nu pratar jag framför allt om barn 1-3 år...
Har vi ngt barn som inte får äta så gör vi en annan påse åt den och faktiskt så har de inte reagerat på att den fått ngt annorlunda...Vi har barn med alleri och de får oxa annat i påsen...De är så små så de sitter inte och jämmnför sitt godis utan stoppar bara in det som finns där i munnen...
Har de inte smakat godis så har de inte behov att ha det...
Vi ska absolut inte truga i de det....

Visst skulle vi kunna ha ngt annat än godis men det är ingen förälder som tagit upp det som en diskussionsfråga...och själv så tycker inte jag att det gör ngt om det ok för föräldern....Det är ngt vi har en gång om året...

Vi har haft diskussion om att bjuda på glass när barnet fyller år och många föräldrar var väldigt upprörda att det inte fick ta med sig...
De ansåg att de är på dagis  hela dagarna och det är där  deras kompisar är och då ville de bjuda på ngt festligt....
Så vi har tagit upp det på föräldrarmöte och även enkäter.....och så gör vi i stort sett varje år.....
Men det får inte bli storslaget med maränger, strössel osv utan en enkel liten pinne...

Vad tycker du ????
Tycker du det är dumt att barnen får lite godis på dagis eller glass??
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0