** Igång igen **
2009-08-14 @ 22:04:45
 
Första arbetsdagen efter 7 v ledighet...
Skulle ha börjat på måndag men FK hade sagt fel till mig med de sista fp-dagarna så det felade sig med en dag...så jag hade kunnat ta semester idag men...jag började jobba istället...
Lite barn så det var lugn dag på jobbet...Till lunch så  hade vi 3 barn + 3 personal + en förälder...
Jobbade sent pass så jag stängde....men åkte hem när sista barnet hade gått...så det blev 50 min tidigare än schemalagd tid....

Karneval här i byn idag och imorrn blir det tåg.....

Imorrn bitti ska vi ut och plocka svamp kl 5...om det inte regnar...
 
- Vardagsprat - Permlink - 3 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: svintoflickan
2009-08-15 @ 00:56:30
 
förstår absolut dina tankar..önskar man en till så gör man..

så kan till o med jag känna att jag önskar en till..men blir rädd för min kropp kanske inte skulle klara de när jag verkar bli så stressad o konstig för allt..

men i allafall...

du o din sambo,man..har väl de barn ni har tillsammans?

vad spelar de för roll att han fortfarande är fertil..ni är ju tillsammans o kan inte du få fler barn..då kan inte ni få fler barn..ni går igenom detta ihop vännen..eller..

är du för gammal då får han gå igenom de me dej...tänk inte att han skulle kunna få fler liksom.

å är du för gammal...fysiskt eller psykiskt.

finns de nåt annat du skulle kunna göra...fosterbarn,adoptera..eller är de just att du bara längtat få en till...

usch...så mkt du gått igenom...

tänker ofta på dej..

jag har gått igenom ett ma och de var bland de värsta jag varit me om.

hoppas du inte tycker jag flummat för mkt.

kram kram !!!!!!
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -

Från: mammakero
2009-08-17 @ 12:17:18
 
Ja, den sommaren bara flög förbi! Vädret var väl inte det varmaste och soligaste som jag önskat mej. Men jag hann göra en hel del saker och känner mej ändå helt utvilad. Så jag summerar sommaren som en bra sommar! Jag hoppas fortfarande att vi kan åka till stugan och njuta vidare av sol och bad långt in i september!

Första veckan gick ovanligt bra tycker jag.

Jag hade inga problem med att stiga upp tidigt, det brukar annars vara mitt svåraste...

Bilderna som jag tog i trädgården, som kollaget om nördarna, är fotograferat med 70-300 objektivet. Jag kör alltid på M. Utom nördkollaget, för jag hade fel objektiv då. 70-300 är inte så ljuskänsligt, så jag körde med porträtt ikonen och hade blixt.Färgerna blev helt knäppa, så jag gjorde om dem till svartvita istället.

När döttrarna och jag fotograferar har vi alltid M. Det gör att vi aldrig använder blixt. Därför blir reflexskärmen ett bra tillbehör, då den reflekterar det befintliga ljuset, istället för att lägga till ett konstgjort ljus. För blixten påverkar skuggor och färger lite för mycket. Fast inomhus vintertid måste man faktiskt ändå använda blixt.
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -

Från: svintoflickan
2009-08-17 @ 21:58:57
 
åå va fint ditt foto är på sidan här i bloggen!!



låter som en skön dag me så få barn.

men snart börjar väl allvaret.

i morgon börjar mina..ucsch..så tidigt.



kramis
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0