** 2008 - året som gått **
2009-01-02 @ 00:14:08
 
Nu har vi kommit in i 2009 och ska göra en liten bakåt återblick......Sjutton gubbar...
Jag hade gjort ett tidigare inlägg för heal året men med samma rubrik som denna och tog nu bort fel inlägg...så nu får jag skriva om allt...Åhh, vad trött jag blir på mig själv...

Januari
Nystart för min nya blogg här  för jag har lyckats radera min tidigare......




Februari
Stora tösa fyller 11 år...
Lilltösa får en "låtsas" namnsdag ...Hon har riktig på hösten men vill inte vänta så vi inför en på hennes mellan namna tiindra....
Sambon byter jobb.....
Jag får min första tid för mammografi...nu har man nått den åldern......

Mars
Grabben fyller 16 år.....och får börja övningsköra...
Jag får mina anisktseksem och får en massa olika salvor från olika läkare men inget hjälper...det enda som biter är kortisontabletter men det får jag bara i 2 omgångar...Får sedan en salva med kortison i och får bara använda den lite grann och nu börjar det hända saker...eksemen försvinner tack o lov...


April
Sambon fyller år...
Mkt stress och jag vet inte hur jag ska fixa allt...hemma, barn, jobb......
grabben var på sin första novellmiddag och vann ena kategorin....stolta föräldrar!!!!
Grabben kollar synen och får glasögon..
Grabbens klass + pararell klassen gör revy för allmänhenheten och klär sig klänning och peruk...
Engla mördas av en idiot.....

     


Maj
Jag följer med på klassressa för stora tösas klass till rävnäs...
Jag gör min fösra cupcakes.....



Juni
Innebandy cup  "jolly camp" för stora tösa i Borlänge med Nicklas Jihde...Hon åker upp och ska sova på skolan men längtar hem så jag får ta ledigt  åka upp och sova i tält...
avslutning - sommarlov





Juli
Semester till Öland nga dagar...ekeröcamping...
Grabben följer inte med då han har fått sommarjobb hela sommaren på kyrkan...
Möhippa för vår kompis C.....
Jag oprerar bort liten glasbit som de inte hittar i handen...



Augusti
lilltösa fyller 7 år och hon börjar i ettan...Liten blir stor och nu har vi inga småbarn längre...
Vi fiskar kräftor vid vättern med min collega....
Vi får äran att gå på Bröllop.....
Resa till tännäs....
Och inte minst våran karneval här i byn....



September
Jag vinner en ny design på min blogg....jättekul!!!
Jag är med i bloggarnas stegrace och kommer tvåa....
Hösten har kommit....



Oktober
En utav mina kompisar fyller 40 år som vi firar med mat och bowling....



November
Jag har min födelsedag.....och köper min nya kamera så ajg slipper låna grabbens...
första snön kommer men försvinner på nga dagar...

December
Vi bokar tid på familjerådgivningen och går dit ett antal ggr.....
Stora tösa sjunger lucia i kyrkan och de är jätteduktiga....



sammanfattning: Fast jag mått dåligt en större del av året så har jag ändå överlevt....Jag hoppas vi kommer  fram till ngt nu under 2009 så jag/vi slipper gå ett år till och må som vi gjort...
Vi har även haft våra positiva stunder så allt är inte åt pepparn....och det är väl det som har gjort att man orkat vardagen....
Jag tar dagen som den kommer för att slippa behöva tänka framåt....
Jagh ari nga förväntnignar alls på 2009 bara att hoppas barnen få vara friska..de är mitt allt....
 
- Bilder/Foton - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0