** Köksa **
2009-01-20 @ 16:19:03
 
Idag har jag fått fixat fruksot till hela stugan, det ni!!!
Köksan är sjuk....och vikaren kom inte förrens kl 9...
För att spara pengar som vi alltid  ska göra så fick det tidiga passet fixa det. och det var jag, hahaha....
Ja, inte blev det gröt för det vägrar jag göra till 4 avdelningar men varm choklad var ok för mig.. 
När jag gör gröt hemma så är det en portion och in i micron. typ...Hur ska jag kunna göra gröt till så många...och detta med att beräkna portioner är svårast....
Lite grönsaker och frukt fixa jag oxå...Duktiga jag!!!

När jag hämtade lilltösa så berättade fritidspersonalen att hon hade inte hunnit med till badet idag så hon hade stått ute på gården och väntat att de skull komma tillbaxs....Som tur så var det en fröken som såg henne efter 40 min och tog in henne.....ananrs hade hon stått där längre...Hon vågade inte gå in i klassrummet för ägget skull och varför hon inte gick till fritids vet jag inte..Hon trodde väl att de snart skulle komma tillbaxs...
Stora tösa kom i tid och liltlösa hade gått från hennes klasssrum själv till sitt...och där ska de står upsptällda 8.10 för då var det avgång till badhuset....Så det måste ha hängt på håret på ngn minut som hon kom försent...och de gick...
stackarn!!!
Själv så tycker jag att om ngn saknas att man kankse pratar med granndörren så kanske de kan hålla utkik en liten stund...För har man inte anmält sjukt barn så ska eleven dyka upp....
Nu gick allt bra och hon var inte ledsen men
åh, vad dåligt jag mådde när jag fick reda på det...Jag skulle ha lämnat henne till fritids på morgonen...Jag  lät henne sova istället för att åka med henne kl 6 och hon tog sällskap med stora tösa....Då hade inte detta hänt...
Härdanefter måste stora tösa följa med ända fram till klassrumemt och kolla om ngn är där de gånger de tar sällskap...

 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Sara
2009-01-20 @ 18:56:46
 
Bra jobbat!
 
- URL: http://liva.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0