** Borta bra men hemma bäst **
2009-07-12 @ 00:00:11
 

Precis så är det.....Vi åkte hem en dag tidigare än vad vi skullle göra....Det regna hela fredagen och det kännsl ite när man sitter i  en stuga utan tv och en dator som får varva runt.....Jodå, vi spela kort, läste, rita...men dagen blir lång men så litet utrymme...

Först så var ut och sprang och denna gång prova vi 6 km bana....men bana är svårt att kalla det...isåfall hästspårsbana...3/4 av såkallade spåret var bara lera och smal steniga partier.....

Efter vi börjat rundan så började det naturligtvis att regna...så jag var plaskblöt om fötterna ganska snabbt (har hål i dojjerna) så jag sa när vi kom ut på en grusväg sa jag  att jag springer inte in i skogen igen....men det var bara det att jag visste inte var vägen ledde....
Envis som jag är gick på grusvägen åt ett håll medans sambon följde banan in i skogen igen....jag gick en bit men vände...nu regnade det mera och blöt rakt igenom märg nästan...

Jag gick tillbaka och in i skogen.....sjutton oxå att jag ska vara så envis...
Spåret som följde var ett spår för hästar....och på vissa ställen å hörde de ihop med motionsslingan så rätt som det var så låg en stor hög skit där så man fick passa sig så man trampa rätt...

Så motionsslinga på 6 km kan jag nogi nte kanlla att det var för människor utan för hästar...

När jag kom ut på asfaltsvägen så var jag nästan hemma.....och då helt plötsligt så kom sambon i bil...Då hade han blivit orolig när han kommit tillbaxs och tagit bilen och börja leta efter mig....lilla gubbenutten...

Då berätta han att han hade hittat kantareller...så efter vi duschat och ätit frukost så bar vi iväg igen...och blev lika dygnsura fast med paraply och med frsypåsar i skorna.....men nu gjorde det inget att vi blev blöta för nu hittade vi svamp...Jag har aldrig sett så mkt svamp...tyvärr ganska små..men de är goda ändå....

Vi rensa de, förvällde, fixade luch sedan packa vi ihop allt...och drog hem....en dag tidigare pga vädret...
Vi kunde lika gärna åka på em och vara hemma sent på kvällen och ha hela söndagen hemma...istället för att åka söndag fm...

Skönt att sova i sin egen säng...och katterna blev jätteglada när vi kom hem......
dock inte sonen han fick en utskällning det första han fick...som kanske inte var så kul..

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0