** Kantareller i mängder **
2009-07-20 @ 22:31:52
 
Idag har sambopn varit uto ch plockat 12-13 l kantareller som han nu håller på att fixa rensning och förvällning...
Så i höst/vinter så blir det gös och kantarell till middag varje dag....+ blåbärspajer till efterrätt...
De är det som fyller frysen nu...

Hade tänk plocka hallon idag hos barnen gudmor LOWA men det fanns inte så mkt så jag får komma tillbaxs i slutet av veckan igen....fick då en liten pratstund istället med henne...

Har även joggat runt rundan på 3 km men trodde inte först jag skulle kunna göra det...fick en brännande känsla mitt under foten och det blev blått där....skulle tro att det kunde vara ngn propp av ngt slag...det gjorde skitont....sedan försvann det efter 15 min...
 
- Vardagsprat - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2009-07-21 @ 16:27:49
 
Låter allvarligt med proppen under foten! Sök för det så det verkligen inte är en propp!

Gös, kantareller och blåbärspaj! Önskar att jag är så flitig! Jag har rabarber och flädersaft...

Bilden hade jag gjort at tre bilder som jag klippt ihop...
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -

Från: mammakero
2009-07-21 @ 22:52:07
 
Kan du inte bara ringa sjukvårdsrådgivningen? Där kan de säja om de anser att det måste kollas upp! Man ska aldrig låta saker som är så pass allvarliga bara bero. Kanske behöver du någon hjälp, så det inte händer igen...?

Jo, den med 3 bilder är gjord med photoshop. Jag trycker på "arkiv" och "nytt" och drar in de 3 bilderna i det vita nya fältet. Sen om det blir så himla jämnt vet jag inte. Jag är en "jag-höftar-till-det-jämt" typ...!
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0