"På andra sidan "
2009-03-08 @ 18:13:54
 
Igår morse fick jag ett telefonsamtal som man inte velat haft...men det var bra att  min vän ringde innan jag såg annonsen i tidningen....
Min vän berättade att en vän till oss har gjort sitt här på jorden och åkt till himlen " på andra sidan"....
Jag blir så arg och samtidigt ledsen......
Allt är så egotrippat.....
Hur kan man bara lämna allt och skita i vad som händer med allt runt omkring tex hennes 3 barn..

Ja, nu är nga  vuxna och har barn (hennes barnbarn)
Men tösa  som bodde hemmma...lilla S som blir 19 år i sommar och tar studenten....
Hur ska S klara sig nu???
studenten i sommar???
Hon var Mormor och farmor till hennes barnbarn????


Men jag vet...att mår man så dåligt som hon måste ha gjort...så ser man inte det närmaste utan bara sig själv....
Och man vill bara få slut på allt......
Men tycker det är för egotrippat...attt man kan väja det alternativet....att bara försvinna....och allt annat får lösa sig själv.....

Jag hoppas innerligen att hon verkligen har fått frid nu där uppe.....

Jag har svårt att smälta detta....
Tankarna går fram och tillbaxs...
Man tänker på hur hon kunna ha tänkt...
Hur kan man nå detta beslut...
Man tänker på minnen.....

Vi hade inte haft ngn jättekontakt de senare åren men träffades ibland på stan och surrade då....
Mina barn har döpts sig i hennes barns dopklänning. som vi lånade....
Jag tog hand om hennes S när hon jobbade när min son var liten ......
Då hade vi den mesta kontakten....innan jag flyttade ihop med barnets fader och vi hamna  här i byhålan...
Hon sminkade mig en gång när vi skulle gå ut...och jag tyckte det var alldels för mkt av allt  men det skulle vara så sa hon...(minnen)
Kommer du ihåg det H........

S kommer att få bo hos min bekant som ringde mig och det känns skönt....för man funderar ju hur det ska lösas sig för henne....
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2009-03-08 @ 20:46:11
 
Min första känsla var oxå att bli arg. VARFÖR???

Barnen... Barnbarnet...

Men hon orkade väl inte mer. Hade säkert kämpat på övertid...

Känns bara overkligt...
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0