** Päls **
2009-03-10 @ 20:27:48
 
Ny vecka och jag börjar bli förkyld igen...Nu har väl H smittat mig och jag kan bara hoppasatt det är snabbt övergående som det var för honom och inte som min tidigare förkylning.....då jag låg sjuk i flera dagar...
Igår så var jag på jobbet i 11 timmar...kul med avd möte efter en lång arbetsdag...nej, usch...
Hatar dessa kvällsmöten....Nästa måndag så är det p-möte......

Ivarjefall när jag åkte hem så dunka dig det till efter halva sträckan under bilen och jag hann inte se vad det var...så jag vände en bit bort....Kolsvart ute och bara skog runt omkring......
Tänkte att det kanske var en hare...Ligger den på vägen så kan jag ju putta in den med foten var min tanke...
Men till min förskräckelse så var det en räv......
Som låg där stor som en hund nästan och uppspärrade ögon...
Jag fattar inte hur den hamna under bilen eller om den sprang rakt in i kofångaren på ngt vis...För den syndes inte på vägen...Kom från sidan måste den ha gjort...

Ja, vad gör man...becksvart ute...
mina strålkastare är det enda lyse som fanns....
flera bilar kommer efter mig....
Jag vågade inte hoppa ur bilen och kolla hur det var med räven......
Den låg mitt i mitt körfält.....
Jag startar bieln och åker iväg innan ngn ser mig av de bilar som kommer långt där borta...
När jag kommer hem så försöker jag få med mig H för att flytta ev kolla räven....och får nobben....
Fick uppläxning av grabben att så får man inte göra...smita....
Ringer en polis som jag känner och pratar med henne.....och blir lite lugnare efter det....
Jag har haft körkort i 23 år och har endast kört på en grävling, en ekorre och en räv nu då...eller den sprang in i mig så det var ju inte mitt fel utan hxns tycker jag.......hmmmm.....
Om den nu skulle hal evt hur i hela friden ska jag kunna ha ihjäl den så den inte ska pinas.....Sånt klarar inte jag även om det är min skyldighet....

Så vi fick ligga 3 i vår säng in att och en på madrass på golvet....det var ingen utav töserna som våga sova nrer själva efter mitt skärrande samtal

Den låg inte kvar idag när jag åkte förbi där....
Antingen har lastbilarna som åker där platta ner den eller annars ngn snäll person som flyttat på den....elelr ngn djur som ätit upp den under natten...

En collega idag frågade mig om jag inte tog reda på pälsen...Jag rös när han sa det...huggga
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0