** Sjukdomstider **
2009-03-17 @ 10:03:56
 
Igår kväll så klagade stora tösa på huvudvärk och idag hade hon lite ont i halsen.....
Hon åt frukost och jag skickade henne till skolan....
Jag såg inte ngt direkt på henne att hon var dålig och ville gå men jag sa att hon fick känna efter om hon orkade eller inte...och då är det bara att ringa mig eller gå hem , sa jag...
Efter en timme ringde hon och jag var i skolan med lilltösa så hon fick tag i mig snabbt.....
Stackaren var allders vit i ansiktet och frös......och när vi kom hem så hade hon 38.9 i feber.....
Hon har väl åkte på det som jag hade på sportlovet....
Fast jag tycker det har gått så lång tid nu för att jag skulle ha smittat henne men det kanske är så ändå...
Som tur är så börjar jag inte förrens kl 13 idag och grabben kommer hem efter 14....och H skulle försöka sluta ngn timme tidigare....så hon blir inte själv så länge......Vi får ju inte vara hemma med henne nu när hon är 12 år utan måste ha läkarintyg isåfall....Hon är inte jättedålig än så jag känner att jag vill ringa.....
I morrn jobbar jag halva dagen så då kanske hon kan vara själv under fm...Hon brukar kunna sova  till 9 -10 tiden .....
Det blir lite pusslandet med tider nu....
I värsta fall om hon blir jättedålig får vi ringa sjukan om intyg så ngn av oss får vara hemma....

Barnen är inte ofta sjuk...mkt sällan så när det väl blir det så blir jag lika snopen varje gång...Och lilltösa som verkligen försöker vara sjuk varje dag för att vara hemma....Hon vill som sagt inte gå till skolan så hon har ont ngn stans varje kväll och varje morgon.....Nu kanske hon blir smittad av syrran och blir sjuk på riktigt.....Vi får väl se....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0