** Små barn små bekymmer....stora...**
2009-03-13 @ 17:10:44
 
.......barn stora bekymmer..........

Imorse så skulle inte lilltösa gå till skolan för hon inte mådde bra...sa hon...
Som hon har sagt nu varje morgon i stort sett i två - tre veckors tid.....
Hon tror att har hon ont ngn stans så får hon vara hemma...Det börjar alltid kvällen innan en ny morgon och så är det samma visa på mprgoenn dagen efter....Hon har det jobbigt med all inlärning tror jag....och detta är bara början...hon har 8 år kvar i grundskolan...
Jag blir matt bara jag tänker på detta......

Naturligtvis fick jag iväg henne och ingen har ringt från skolan för att hon skulle må dåligt....
I veckan så ringde fritids och talade om att lilltösa sagt om hon mådde dåligt så skulle de ringa efter mig som de nu gjorde .....och jag förklarade situationen.....(har inte hunnit prata med de om den endast läraren) De skulle tala om för henne att de pratat med mig och inte ringde de ngn mera gång.....
När jag sedan tog upp det på kvällen så blev hon generad och det ledde till en argbigga.....så hon visste att hon gjort fel....
Så den dagen hon är riktigt sjuk så kommer jag säkert skicka iväg henne ändå...som hon håller på...
Visst kommer jag se om hon har 40 graders feber....men inte det är ngtl itet..som kanske ont i huvudet....för hon kan verkligen spela....

Grabben som är äldst har varit hemma pga dålig psykiskt kondition....så vi måste nog uppsöka hjälp snart tror jag....Inte för jag vet vad de kan göra men ngt....
Det är inte alls den glada grabben för ett halvår sedan....när han var i topp och hade kul med livet.......
Jag är orolig för att ngt hemskt ska kunna hända.....kanske pga min barndom och syrran.....vad vet jag....
Som tur är så anförtror han sig åt mig..så jag vet..och ser..hur han mår....
Han gått så länge och mått dåligt, tagit sig till skolan men har heslt sluppit om han fick...genomlidit vissa lektioner som ensam kille i klassen tillsammans med en annan klass.....så vi var helt eniga att han fick vara hemma och vara " sjuk " idag.....Ska ringa klassläraren här framöver.....

Så jag säger ...små barn små bekymmer och stora barn stora bekymmer
.....
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0