** Zelmis sjuk **
2009-03-26 @ 21:17:01
 
Igår så ringde jag vetrinären i byn brevid och frågade om zelmas mystiska vita flytningar...och jag fick en tid idag kl 14.30 för en undersökning..det skulle kunna vara livmodersinflammation/infektion (kom inte ihåg vad de sa)..
Hon har ivarjefall inte haft ngt liknande tidigare......
Efter det skulle vi åka till badhuset inne i stan för det har jag lovat lilltösa i flera veckor utan att det blivit av.  När hon få gått X antal gånger hos språkpedagagoen så ska vi åka och bada har vi sagt, belöningsystem...eftersom honi nte vill gå dit men måste......
Tyvärr så har det alltid blivit uppskjutet pga olika skäl...Bla är inte jag den som gillar att visa upp min kåldomekropp i en baddräkt  så jag har dragit mig för det + andra skäl som sjudomar som gjort att vi inte kommit iväg..men nu så var det på g:e..

Med barnen väntande i bilen och jag in snabbt till vetrinären....så blev jag helt ställd när de säger att de måste operar henne på studs.......Kom och hämta henne om 1½ timme...oj, då!!!!!
Nu gick det många celler på högvarav i huvudet...barnen i bilen, katta som ska hämtas..vem ska hämta henne,ingen bur, inget badhus....
(Allt detta löste sig, bur fick vi låna och farmor hämta katta så vi kunde åka till badhuset )
Jag som  trodde jag skulle få ngt pencillin eller dylikt..inte en operation...
Hon var inte helt säker men om hon skulle titta via ultra så skulle det kosta en summa...om det sedan visade sig vara livmodersinflammation så måste de ta bort den....och det är det man gör när man steriliserar en katt...så det blev billigare att bestämma sig för det utan själva ultrat......850 kr ...
Det var bara det att det hade stött på komplikationer så istället för 20 min så tog operationen 2 tim...Livmodern var sprucken och det var en massa var som de fick suga ur och göra rent......och hade vi inte kommit in nu så hade hon inte överlevt helgen..+ 850 riksdaler till eftersom det tog längre tid...Så 1700 kr kostar katta + medicin imorrn...så kanske 2000 för en bondkatt....(= En fjärdel av kostnaden av min kamera jag vill ha.....muttrer,mutter)
Men vad gör man inte för sina käraste....(nja , hon är inte min älsklingskatt men stora tösas men nu när hon är sjuk så är hon det :0)...)

Så nu måste hon vara inne minst 2 veckor med tratt på huvudet..helst 4 v....inte hoppa från tex byrå, inte leka, , (hur nu det ska gå med de andra två vi har)
Hur ska detta gå med en utekatt...ja, säg det.....fortsättning följer..........

Nu ligger hon på toa nere så jag får väl ligga i soffan i natt....så jag kan höra henne om hon vill ngt....
Hon är fortfarande omtumlad av sprutan så hon ligger bara mest.......

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0