**Tre katter blev två**
2009-11-08 @ 18:53:26
 

Ja,, dagen börja så bra...
Imorse så är det alltså fars dag..
Jag väckte barnen vid 7.15 och gick och gratta H....
Sedan gick de och la sig igen en liten stund för att sedan gå upp för frukost....
Stora tjejen hade inerbandymatch i storstan......
Spännande match och det sluta med 5-1 till de....

dock under andra perioden av tre så fick vi et telefonsamtal av stora tösas klasskompis  att ngn har hittat en svart katt påkörd på vår gata....nga hus bort från oss men på andra sidan...

Vår trize kom alrig in igårkväll och jag var vaken till 01.00 oh sov i soffan utifall han skulle komma hem och kraffsa på balkongdörren.....

Jag börja böla, lilltösa börja störtgrina.....vi fick vänta tills matchen var över för att berätta för stora tösa...

Vi skullle vidare på lunch och film UPP.....

Vi var i valet och kvalet...men vi forsatte våran dag...

Tösas kompis gick och hämta trizze och la honom på vår trappa (han låg i en påse)Jag hade bett henne att prata med d i t huset han låg utanför att vi skulle komma och hämta honom men hon tog hem honom till oss...sedan bad jag min mamma att lägga in honom i huset i en kartong tills vi kom hem....så han slapp ligga ute....

När vi kom hem så torka vi hann torr lite och tog bort löv som han hade kvar....Han hade fått en smäll över ena ögat men annars såg han fridfull ut.....

Nu har han fått sitt älskliingstäcke, och begravd under hans älsklingsbuske här utanför...
Usch, så tragiskt det här är...

Vi har tre katter och varför ska den bästa gå bort först.....

Han som kom nästan varje morgon väckte oss med att nafsa oss i tårna...gick ingen upp då så gjorde han ngt annat så vi skulle gå upp....
Han lekte kurragömma med en när vi var ute...drack vatten under kranen....låg på rygg med fötterna i vädret och sov....var där vi var...

Nää, jag ledsen..jätteledsen....

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2009-11-09 @ 14:45:20
 
Jag lider med er. Det är så hemskt att ens husdjur dör, men jag tycker det är hemskast när de blir påkörda. Vår hund blev påkörd av den enda bilen som var ute på julafton 1981, det glömmer jag aldrig.
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0