** 50 mm 1:8 - helt sönder **
2010-04-13 @ 21:10:28
 

Mitt bästa, allra bästa, mest använda objektiv har gått sönder..den är i två delar....
Frågam igi nte hur...
Jag skulle ta upp det på jobbet igår och såg att det satt lite snett fram men trodde att det var filtret...
Försöker rätta till det och får den i handen...
Jag har ingen aning alls vad som hänt...

Sist så hade jag det i söndags och tog kort på tösa med silvermedaljen kl 18 på kvällen....
Vad som hänt sedan under det dygnet vet jag inte....
Det har legat i fotoryggan men dock inte där det ska ligga utan i ett fack längst upp......
Så jag är helt förtvivlad nu.....

Kitobjektivet har stora tösa....

Vi ringde och fråga vårat försäkringsbolag  om vi hade drulleförsäkring och det hade vi...men självrisken är 1500 kr....
det är bara att köpa ett nytt...

 
- Bilder/Foton - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2010-04-15 @ 09:11:13
 
Jag vet hur det känns, jag har ju tappat ner kameran med objektivet före i golvet. Som tur var fick jag tag i bandet, så det blev bara objektivet som gick sönder. Typiskt var det oxå mitt favorit objektiv "den lilla" som satt på då...
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0