** allt i allo - 7 febr **
2010-02-07 @ 19:49:28
 

veckorna går så fort så jag hinner inte med...Jag har tittat tillbaxs ett år och vad många inlägg och bilder jag gjorde då..Hur hann jag det? kan man fråga sig....
Jag har ju inte direkt mindre barn nu än då...tvärtom...de är större...

Men jag ska gå igenom lite av veckan...

Idag var det kanonväder och jag åkte iväg till storstan med stora tösa som skulle få sin nya innerbandyklubba i efterskott...Hon fyllde i fredags och eftersom hon själv ska vara med när vi köpte den så blev det idag...
Träden gnistra efter vägen dit..Då var det -12,5 grader....Tänk om man hade haft  en kamera med sig..inte ens den lilla...

Att hitta en klubba är inte lätt...För mig så är en klubba som klubba...men icke...

Det ska vara bra blad, inte för tjockt, bra skaft med ev lutning nertill som en liten kurva, lagom längd, bra flex (hårdhet) som vi inte visste ngt om...

efter att ha sprungit på stadium, intersport, stadium, intersport (finns på flera ställen) så blev det en blå...glada i hågen så åkte vi iväg utanför stan där det har affärer för att kolla om det kanske hade en med böj nedtill...

Då sms hon sin kompis och berättar vad hon köpt som säger att hennes flex är för hård...
Jag tänkte "va , sjutton nu då"...Det är inte sant...vi har köpte en klubba som tösa var nöjd med men ändå inte passa..
Jag får fråga expedtiterna där och de förklarar för oss som INTE den första gjorde.....att den hårdgrad vi tagit är alldes för stum....hon ska ha ngn mjukare...
För mig ser alla klubbor likadan ut...men det där känner väl de som spelar...och exp. här fråga vad hon spela ngn stans i laget för tydligen hade det oxå ngn inverkan...

Tänk att man inte kan köpa en klubba utan att det ska vara så förbaksat invecklat....

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0