** Ond tumme...**
2010-02-21 @ 16:16:44
 

Jaha, nu är det en vecka sedan jag la in ett inlägg här...Jag är inte bra på detta längre märker jag...
Jag sitter mest och redigerar bilder sedan lägger jag upp de på facebook, där jag är mestadelen av min lediga tid vid datorn..

Veckans som gått slutade med att jag åkte hem de sista timmarna på torsdagen för att min tumme dunkade så och kroppen började ömma...

Jag var ner på sjukan i onsdags för att visa upp min stackars tumme som var svullen och röd/blå..

Förra helgen så började tummen att ömma men tänkte inte mer på det...
Tösa hade likadant sa hon....
Så en morgon, måndag..så pickade jag hål brevid nageln och en massa var kom ut och tummen kändes genast bättre....Tyvärr, så bildades det nytt igen och jag pickade nga ggr om dagen för att slippa ömheten...
På onsdag morgon så var tummen ännu större och lite blå och ännu ömmare...så det var bara att ringa sjukan....

Tid på em 14.15....Kom ut kl 16.00....
Först så skulle jag bara gå hem och bada med asolsprit...Hmmm, tänkte jag....
Betala 140 kr och så gå hem för ingenting och jag hade ju så himlenskt ont.....
Berättade att det var var under och så....Då kanske vi ska ta bort det först sa läkaren.....
Hmm, ska patienten tala om vad läkarna ska göra idag läge, eller???

Hon bedövade och skulle komma tillbaxs efter 10 min...som tog 25 min och bedövningen hade börjat gått ur så det var bara att fylla på bedövningen..Nu skulle hon komma tillbaxs efter 5 min men det tog 10-15 min...
När hon väl kom så skar upp och  klämde ur lite var, kippte lite på sidan av nageln oxå för att öppna upp..var under nageln oxå...nagelbandsinfektion, enligt henne...så natten till torsdagen gick jag på värktabletter för den har dunkat så...

Dock pigg på morgonen så jag tänkte att det kanske går att jobba,,,envis som man är..
Jobbade ju dagen innan utan bandage...
Man fårj u trixa lite när man ska göra saker så man inte nuddar tummen...

Skriva med en penna går inte, starta bilen med vänsterhand (inte lätt), byta blöja var inte heller det lättaste..
Inte lätt när man är högerhänt och blir vänsterhänt...Fick gå med tummen rakt upp i vädret. för vid beröring så stråla det i hela kroppen..

När timmarna började gå på fm kände jag mig matt...så åkte hem..Hämtade ut antibiotikan (som jag bara i nödfall skulle ta på fredagen om det såg sämre ut) och började ta de...
När jag kom hem hade jag 38,4 i feber..Inte undra på att jag kände mig lite konstig..kände mest av det när jag gick till bilen för då började jag frysa och frös hela vägen hem 1,5 mil..Så det blev till att vara hemma  på fredagen...

Jag har ingen aning hur jag fått detta men tror...
Att för ca 3-4 v så lossade jag lite torr skin vid nagelbandet..så där som irreterar en när man fastnar i ngt..så jag drog bort det och jag vet att jag hade mera ont än i vanlig fall...men sedan blev det bra och har inte haft ont..tills nu...
Förmodligen har det blivit av det....

Nu , idag söndag så är tummen mkt bättre...forfarande i bandage men nu kan jag använda den lite..
antibiotikan gjorde susen...

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2010-02-21 @ 16:30:21
 
Stackare! Tänk vad dålig man kan bli av ett litet sår!

Hoppas att du snart mår bättre!

Animeringen görs på photoshop, under fliken "fönster" - animering. Animering består av en sammansmältning av flera bilder tagna på samma ställe. I mitt fall är det 7 bilder. Det hoppade lite i animeringen för att läget på kameran inte var exakt i läge... Tog ändå bort 2 av bilderna då de var ännu mer ur läge...
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0