** Bihålerna **
2010-03-04 @ 18:47:33
 

Jaha, då var det dags igen...för läkarbesök...
Nu har jag gått och varit ständigt täppt i näsan men tryck mellan ögonbryna i en månad...
Vissa dagar, framför mitt på dagen så är det ganska bra...Mornarna och kvällarna är värst..
Täppt som sjutton på kvällen och natten med huvudvärk på morgonen som följd för att jag inte fått syre..
Ovanligt tött har jag varit oxå men det har säkert varit för dålig sömn....
Men eftersom det är bättre vissa dagar så har jag trott att det varit en vanlig förkylning...

Men nu så tyckte jag det räckte...
Nu orka jag inte mer....med denna värk och trötthet...

Fick en utlännning som inte kunde svenska...Hur i hela världen får de jobba som läkare när de knappt kan
göra sig förstådda...Inhyrda från stkh....

Först så trodde han att det var ett virus för han mena på att det borde ha blivit bättre av den antibiotika som jag åt för tummen ( då den läkaren sa att det var för hudsjukdomar och inte tog på ngt annat) 
om jag hade bakterier i kroppen....Han lyssnade på hjärtat, kolla i halsen och i näsan och där var det svullet och rött...sedan tog han två fingrar och innan jag visste vad han skulle göra så hade han tryckt på miina bihåler och  jag skrek av smärta för det gjort så jävulsk ont....När han hörde mig så sa han bara...det där är bihålerna...Inga blodprover behöver tas...Det han gjorde var liksom ett test sa han...

Jag har inte haft ngn feber så jag har ju jobbat för kroppen i sig har varit pigg...Det är bara huvudet som inte hängt med...

Hämtade medicinene på apoteket då reagera apotekaren...Då hade jag fått 100 tabletter utskrivet...
Hoon anade genast oråd och ringde....För till mig hade han bara sagt hur många jag skulle äta per dag inte hur länge..
Han hade inte hittat nga andra så han tog det han hitta...Vad är det för läkare egentligen...tom jag vet att man kan få en kur på 5-10 dagar med 2-4 tabletter om dagen..

Så lite kortisonspray oxå som var dyrare än pencillinet....

286 kr för medicinen + 140 kr fr beöket..= 426 kr som man hade kunna gjort ngt roligare av...

 
- Bilder/Foton - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0