** Tegelbruksmuseet **
2010-03-02 @ 21:52:07
 

Idag började jag inte förrens 11.30 så jag var med lilltösa i skolan och då var vi till vårat tegelmuseeum som finns i  byn..
Här har jag bott i 12 år men aldrig varit dit...
Jag vet inte riktigt hur länge det har funnits med det brann ner 11 sept 1962....
Sevärt men inte så stort...

Först fick vi titta på film....sedan gå runt och titta lite på vissa maskiner som de hade använt sig utav...
Vad luffarna tillverkade när de låg över brännaren och sov..
Otroliga detaljerade saker...Hade ingen kamera med mig förutom mobilen...Ska se om jag kan ladda ner de ...

 
- Bilder/Foton - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0