**En bil mindre **
2011-10-17 @ 22:12:59
 

Jaha, då har vi bara en bil i stället för två och det ställer till lite problem då både jag och grabben pendlar åt två olika håll....så nu får jag åka buss i nga veckor..
Jag kan ibland samåka med en collega och jag får låna småttingarnas lägenhet denna vecka då de inte är hemma utan åkt på semester till norrland.....så jag kan vara kvar i stan om det verkligen krisars sig..

Lite tråkigt för imorrn då jag slutar kl 14 och har p-möte kl 17 så hinner jag inte hem emellan...åker jag buss så är det bara hem och vända ...så jag får vackert sitta på jobbet eller gå ner på stan en vända..

Bilar ska bara funka...

Jag fick åka och hämta grabben på sitt jobb 1,5 mil härifrån och bogsera hem han kl 19 i lördagskväll....Inte kul kan jag säga er...Jag råka trampa på bromsen, jag som körde först och det får man inte göra för då kan den bakom åka in i en eftersom inte bromsarna funkar mer än handbromsen...om nu den funkar....så repet gick av....och grabben tokig..fick knyta ihop det och den knuten lossna 2 ggr under resans gång....I vanliga fall tar denna biltur 15 min men nu blev det hela 45 min innan vi var hemma...slingerkorkiga väg.....HATAR att bogsera eller bli bogserad..

Så nu ärj u frågan om vi klarar oss på en bil bara eller om vi måste LÅNA till en annan för troligtvis går det inte att fixa. Inte värt att laga den  pga den är gammal...

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0