"Kurser"
2011-10-16 @ 10:33:11
 

Jag går två kurser i höst...en friviiig och en obligatorisk....

Den frivilliga är intressant "fotografisk visuell kommunikation"...men den andra är ngt som facket och kommun har kommit på att vi ska gå.."pedagogisk arbete i förskolan" och den är jättebra i sig...Den tar upp om hur vi ska arbeta med den nya läroplanen och jag behöver verkligen denna...Dock ligger den mellan 14.30 -18.30 33 ggr denna termin = på min fritid + att litteratur som ska läsas=fritid + alla gruppträffar vi ska ha =min fritid...
Alltså så ligger allt på min fritid som jag inte valt själv och det retar mig...
Var i kontakt med facket men fick till svar att gör jag inte som de säger så gör jag tjänstefel och kan bli kickad..
Det är 3:e året i rad de har köpt i sig på denna så jag fattar inte att inte flera har protesterat...

Jag är smått irreterad....vi får timme mot timme, 2 dagar för litteraturläsning och det räcker inte på långa vägar...

På detta så har jag fått ner i tid 25% så jag arbetar 75% men nu blir det visst 25% till eftersom kursen är 7,5 p 200 timmar ska vi göra...så vi räkna ut att det är 6 timme extra i veckan med nästa termin oxå om man slår ut det...Sur är jag...och jag ligger inte bra till hos rektorn inte....jag lär ju inte få ngn löneförhöjning direkt...

Jag sa att jag självklart kommer att gå dit men tänker göra det jag orkar prestera....då jag har min andra kurs som  jag  valt själv att läsa på min fritid..

Hade detta varit ett mansdomenerat jobb så hade inte en högskolepoängskurs lags på kvällstid...aldrig..

 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0