** 6/2 = habliteringsmöte **
2012-02-07 @ 21:32:25
 

 Lediga dag idag och skulle ha varit med i skolan om det inte var för ett möte på habaliteringen. Dags att utvärdera fjolårets målutecklingsplanen och skriva en ny för 1 år framåt tillsammmans med språkpedagog och psykolog.....

Underbar soluppgång som jag hann med och fota efter jag skjutsat barnen till skolan..

Trodde först det var kl 9, en bra tid för då försvinner inte hela dage,n men jag hade tittat fel och det var kl 13...så det blev till att städa lite innan hemma.

Målet var att synliggöra hennes probelm i skolan och få hjälp med det,. Inte helt uppfyllt i skolan tycker jag...
Med lärare som ser att hon är duktig och inte hennes probelm så är det svårt..men hjälp får hon och det går framåt...

Lilltösa har länge velat haft en typ "parkas"jacka men vi hari nte hittat ngt när hon väl börja drömma om en sån, typ vid jul...Hon fick då en annan lila jacka med pälskant som hon blev nöjd över...Nu handlade sambon en parkas jacka och då börjades det igen...Hon satt och leta på datorn och hitta en xs för 1000kr...Hon skulel betala själv tyckte hon....men vi sa ifrån eftersom hon hade jacka....Sur hela kvällen innan men lovade henne att åka in till jobbarstan och titta efter hebliteringen...men...

Innan habliteringen så svängde jag in på lindex i storstan och hittade en svart parkasliknande modell i hennes storlek för 99 kr.....Som hittat!!!...köpte en annan jacka för 99 kr utifall inte den första dög...summan skulle ha blivit 1000kr för 2 men nu blev det bara 200 kr....

Nästan hemma igen ringer stora tösas fröken till mig och säger att hon är ledsen....så jag fick snabbt svänga förbi skolan innan jag nådde hemmet och prata med henne och tösen....Hon har det jobbigt med allt här hemma + att jag tror det finns andra saker som gör att det blivit ännu jobbigare...De vill att hon ska prata med en kurator men hon vill inte...

Sedan gick min kväll till att läsa litteratur till imorrn, tisdag. Varför är man alltid ute i sista minuten tro.....

 
- Bilder/Foton - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0