** vart ska jag ta vägen **
2012-02-01 @ 20:07:19
 

Just nu är mitt liv i ett enda virvelvarv....

Stora tösa mår dåligt för våran relation här hemma....
Grabben har fått tillbaxs sin tvångsångest så nu ska jag med till psykolog nästa vecka...
och han snart 20 år...Inte kul att vara mamma just nu...
Att se sitt barn liten som stor, må dåligt och inte kunna göra eller hjäpa på ngt vis...
Ja, nu har jag ringt om tid så ngt har jag gjort....
Det är allvarligt, blir rädd själv!!!!

Man kan inte ens tänka sig hans funderingar om att hitta hål att få ångest över...
OM är ett stort ord i hans tankeverksamhet.......

Lilltösa med sitt språkhandikapp...

Mitt liv blir  bara värre och värre och jag undra hur jag ska orka vara den som håller stöttepelarne på plats...
Jag känner att jag börja svikta och vem tar hand om mig om jag rasar....Jag kan/ får inte, inte svikta för jag lär finnas för barnen.....

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: mammakero
2012-02-02 @ 09:32:19
 
När allt rasar omkring en, så måste man fokusera sej på nuet. Bannlysa alla tankar på sen. Ta en sak i taget och släppa allt annat just då. Aldrig pressa sej själv, för då rasar du själv. Prata enskilt med dina barn, så de var för sej vet att du ser hur de mår (tänker/känner) och att de får veta hur du mår. Hjälp varandra! I skiljsmässa är det aldrig bra om familjens alla medlemmar blir isolerade öar. Barnen kan stötta varandra lika bra, bara de förstår att de är sedda. I skiljsmässa är det just det som gör att barn utåtagerar, de vill bli sedda och förstådda. Men det gör att de måste se och förstå själva oxå.
 
- URL: http://mammakero.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0