**Konfirmandsföräldrar möte **
2012-01-26 @ 21:42:42
 

JAvisst, så gick jag på föräldrarmötet för konfirmationen, se tidigare inlägg, som en sån duktig förälder man är..
Åker ner och parkerar och går in i församlingshemmet...alldles tyst inte en person där .....Ringer och rådfrågar tösen om vart det kan vara ngn stans och hon talar om vart de brukar vara...Jag går dit och det helt låst men har kvar henne i luren hela tiden.

Tösen får gå ner och läsa på inbjudan, att träffen ska vara i kyrkan....
När jag läste den så läste jag västerlövsta kyrka men tog bara för givet att det var samma plats som förra mötet i församlingshemmet och inte att en träff för information ska vara i en kyrka....

Knatar upp dit och jag är första förälderna där...nga sitter där men är från kyrkostyrelsen..då är det en veckomässa med nattvard...
Herregud, tänker jag för mig själv...."jag är på gudtjänst en torsdag kväll när jag har kunnat varit hemma och slappa i soffan"...

Jag har en tro efter döden men vet inte vad det är..jag tror man hamnar ngn stans,jag tror inte livet är slut.....jag respekterar andras religon och tro men är inte kristen själv...Jag tycker kyrkan ska finnas för att den alltid har funnits. En plats där man kan söka lugn och ro om man vill ha den men jag och kyrkan hör liksom inte ihop...Går aldrig dit om det inte är ngt speciellt, som dop, bröllop, konfirmation. Nu var jag ju på en julotta första gången förra året för att grabben jobba där och det var faktiskt riktigt fint.Kanske blir det flera gånger.

Jag satt där och titta upp i taket på alla målningar för jag tycker det prästen pratar om är så tråkigt..precis som ett litet barn som är lite rastlös...

Efter gudtjänsten så pratade prästen lite med oss 6 föräldrar av 15 st. Smart drag att ha lite gudtjäns innan själva mötet...

Sen fick vi gå ner med ledarna och fick fika + smarrig liten chokladsockerbit och det var jätte trevligt.....I den lokalen har jag inte varit sen jag gick på kyrkis med stora tösen , alltså 14 år sen...och  vi hade även då samma ledare som nu till konfirmationen...

Det är 2 ledare och de gjorde nga små utlädningspersoner ifrån bibeln och så fick vi gissa..hahaha, jag måste läsa på den tror jag....har glömt bort en massa namn och vem som gjorde vad ;)..

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: svintoflickan
2012-01-27 @ 22:07:24
 
Jag är kristen å går aktivt till en kyrka..fast pingstkyrka.å även om jag tror och så så kan jag me tycka att de ibland kan vara att det berättas på tråkigt sätt liksom...

man kan väl göra lite rolig musik å tal..ler.



nu ska jag proppa ostbågar.

är ju helg.ler.



ha en mysig helg.



kram
 
- URL: http://svintoflickans.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0