** 26 feb - Mot Arlanda och Australien **
2013-02-27 @ 17:52:00
 
Ojojo, nu är dagen här med ett stort H.....Grabben och tjejens resa till Austalien börjar Här...
Resan som varit planerad sen 6 mån sen, kanske mera...
Det har känns så långt borta men nu är dagen äntligen här, både negativt och postivit.....
Positiva är att det är bra att ungdomarna gör ngt sådant nu när de kan. Jag är glad att de åker..
Negativa att mammsen inte har sin son nära sig.....Det är ju nedrans långt borta...
 
KL 02.30 skulle vi åka hemmifrån oss men kom iväg nga minuter senare...
Som tur var så har vi kontakter som hade talat om att ett nytt datasystem skulle införas just denna dag så vi skulle vara  i tid för det fanns risk för köer.....
 
Inget hade jag sovit under natten för jag ville vara vaken tillsammans med grabben om han skulle vilja ngt..
Skulle han komma ner så ville jag inte ligga och sova de sista timmarna han var hemma......
Jag halvslumra väl till i soffan ngn gång men jag hade lampan tänd så jag inte skulle somna helt....
 
Grabben höll på att packa och plocka för att fylla sin rygga....
Strax före kl  01 kom han ner och tala om att han hade packat om 4 ggr innan han var tvungen att ta bort ngt plagg för att få rum med allt....
Han hann sova ca 20-25 min men var ganska pigg ändå när hann gick upp.....
Iväg kom vi, och strul blev det med det nya systemet, tid tog det, men de hann gott och väl...
 
Efter vi kramat och haft  oss så stod de kvar men jag mana på de att gå...Det som ska ske, ska ske och då är det bättre att det blir av än att hala på det...Man blir ju sä jäkla ledsen och tårarna bränner innanför och utanför ögonlocken.....Hugga var svårt det var när de gick mot gaten...minde å mindre blev de....En liten vink, sen var de borta.....och vi åkte nu hem bara 4 istället för 5 medlemmar i bilen ...
 
Småledsen emellanåt är jag, men inte bara för sorg även att jag är glad för deras skull att de gör detta. Stolt oxå för jag vet hur mkt jobb han lagt ner med att leta, undersöka fakta, leta information om denna resa....
 
 
 
.
 
- Bilder/Foton - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0