**Falsk namnsdag**
2008-02-21 @ 19:53:36
 

Igår började m bråka om att hon inte har ngn namnsdag nu....Hon vill inte vänta tills augusti för det är för lång tid dit...Hennes storasyster hade namsdag här för ngn månad sedan och det är det hon far efter...
Hon fick världens utbrott här hemma så det måste ha hörts ända till grannstaden...Det höll i sig ja , säkert i en timme.......Hör du det, kotten?
Så henns snälla far sa att  hon skulle få ha namnsdag som idag......
Jag försökte prata med m att hon hade namnsdag men inte nu...JA, då blev det yterligare ett utbrott......
Hon har säkert 7-10 st om dagen så det blir rätt så kämpigt emellanåt.....
Jag tror jag ska låna köksans hörlurar för att ha här hemma när hon börjar....

Vi slog då in paket till henne...hade lite smått och gott hemma eftersom vi inte kom iväg ngt idag....Den som spar den har...Hon blev nöjd ivarjefall...
Innan hon fick paketen  skulle hon gå och lägga sig sa hon...men "m", sa jag....Du fyller inte år.....
Nej, men jag gör det ändå...Vi kommer inte att sjunga för dig...."Nej, men jag är i mitt rum.....
Snacka om att leva sig in i vad som ska hända/vill hända....
Hon hade alltså namnsdag idag..då det är Hilding som egentligen är den lycklige och det heter hon alltså inte....

Det blev även lite munkar som fika...inget GI-tänkande idag heller.....
Ska börja efter helgen (tror jag).....



 

 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Hermannkathinka
2009-03-05 @ 13:44:06
 
Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings
 
- URL: http://hermannkathinka.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0