** jobbardag **
2008-12-29 @ 21:54:54
 
Jaha, då har man jobbat 25 min med två barn på hela stugan  sedan gick de hem .....När jag började kl 13 så gick de hem ...
...så jag har gjort rent stolarna på jobbet..Kunde behövas..Lite materialvård...sedan gick jag hem...
Menså kom jag på att efter jag v rit och handlat att jag glömt att laminerat in H:s fiskekort och åkte tillbaxs till jobbet...fick då larma av..men ngt gick på tok för det lös 3 lampor och inte två...Tog upp min telefon för lysa på larmet och då började det tjuta..., larmet gick alltså..snacka om att man fick hjärnsläpp...Trumhinnorna höll på att gå i bitar...
Jag knäppte och knäppte medans jag höll för öronen,arb. telefonen ringde (securitas)och jag hitta ingen telefon....ringde upp securitas så fort jag fann den och fick hjälp att få av oljudet....och väktaren kunde stoppas....

Detta har hänt mig en gång tidigare men inte kommer jag ihåg hur jag skulle återställa det hela....Hon frågade vad / hur jag hade tryckt men hjärnan knäppte på alla...men så här i efterhand så tror jag att jag slog in koden + den kod som man slår när man går hem.....och inte den som mna slår när man kommer dit....men det fatta jag inte när hon frågade mig...

Nu är det som så att vi har en litet kort som sitter vid larmet men ingen lampa direkt över och så ser jag glist så jag såg inte hur jag skulle göra....annars hade jag nog fixat det själv...(tror jag ) Bra att ha ngt att skylla på...

Innan jobbet så hann jag ta mig en promenixs och gud vad fint det var med frosten....Tog lite kort som kommer upp i morrn...

Trizze är sjuk så imorrn ska vi in till vetrinäreren....Han äter och dricker vatten men har svårt att gå med bakdelen..Han är stel men vinglar inte..än...Jag befarar vingelsjukan men hoppas på ngt lindrigare som man kan bota tex  förstoppning, urinvägsinfektion..men vi få se vad de kan göra....
 
- Vardagsprat - Permlink - 1 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Sara
2008-12-30 @ 13:28:41
 
Ja, det blev ju en lite lagom lång jobbardag... ;-) Hoppas det går bra hos veterinären idag!



Gott Nytt År!
 
- URL: http://liva.blogg.se/ - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0