** Pust och stön **
2008-12-08 @ 22:41:27
 
Ja, nu längtar man verkligen till att vara ledig...eller gör jag inte det ??????
Det är så mkt som ska fixas innan jul och jag är helt slut innan...
Vi har det trassligt här hemma och det är jobbigt och att man ska ändå funka med att fixa och dona för barnen...
Idag så jobbade jag först  hela dagen + avd möte igen....(hade ett förra veckan oxå)

När jag kom hem som var då ganska sent så fick jag börja ringa runt till klassföräldrarna för att bestämma tid att träffas imorrn...
Till saken är det att i torsdags kväll  ringde M:s lärare och sa att klassen vill ha luciadisco med andra parellklassen på fredag kväll efter luciatåget i kyrkan...5:orna lussar för släkt och vänner då....(de lussar även på flera ställen udner vekckan)
Och då är det klass föräldrarna som får fixa det....och naturligtvis ringer hon mig så jag får ta tag idet...hmmm, är det så att man är en pålitlig förälder...
Jag ringde en i mamma i andra klassen och så hon fick ringa runt till hennes klassföräldrar. Nu får vi se hur många som kommer imorrn kväll...
Efter det var jag tvungen att tråckla upp M:s lucia nattlinne som jag köpt 2 nr för stort....började för hand men tog maskinen till slut...och när hon provar det då är det för kort...Det kom en del svordomar kan jag säga er...
Det var bara att sprätta upp det och börja om från början..och denna tråckla jag för hand...blev snyggare då.....och större stygn om det skulle bli fel igen...
Jodå, jag mätte men lycakdes ändå göra fel första gången.....

Stryka och göra allt klart då är kl 21.30...Då säger grabben att det är stopp i avloppet......han kan inte duscha......
Det var bara att rensa det och det var en hel del svart äcklig sörja där...men nu så kan vi duscha igen...
.....och nu sitter jag här för att kolla lite bloggar innan jag går och lägger mig...
 
- Vardagsprat - Permlink - 0 Kommentarer -








Kommentarer:




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0