Färdtjänst....
2008-02-19 @ 22:02:25
 
Vilken dag alltså...Underbart väder ute, fåglarna kvittrar och solen skiner...Vilket vårväder.....
Började 6.30 och var på jobbet redan kl 6.15.....
Jag lämande inga barn på fritids så det gick so fort på morgonkvisten...
Innan åkte jag och släppte ut katten som gick in igårkväll hemma hos S....

Redan 8.45 började vi klä på barnen på jobbet för att komma ut i tid innan de andra droppar in mellan 9-9.30...Då är vi redan klara för att bege oss till skogen. Det blir att vi klär på ca 7 st istället för 13.....
Skulle det vara sämre väder så är det bara att gå in tidigare....

Vid lunch när vi precis hade satt oss vid bordet så ringd L (morsan karl) och tala om att morsan har ramlat igen....och var på väg in i ambulans.....
Med en gång så tänker man det värsta......
Hon äter tabletter för allt tror jag...hjärtat, högt blodtryck, struma + säkert flera andra saker......Ja, darrad  gjorde jag.....Så när tösa ringer så säger jag till henne att hon inte kan sova hos mormor som det var tänkt eftersom hon ska in på sjukan.....

Efter 5 min så ringer hon ochsäger att hon ska åka till N, en kompis.....Det hinner gå en kvart så ringer D och säger att hon är på väg hem igen pga att hon har nästan börjat svimma...vit i ansiktet och svettdroppar....
Hon belv bjuden på mat direkt hon kom dit och då började det....Först så trodde N:s pappa att det var magsjuka.....men jag åkte från jobbet så fort jag kunde och då hade hon inte kräkts ngt.......

Så innan jag åkte hem så åkte jag ner vårdcentaralen i byn för att höra hur det hade gått för mamma min...
Fick komma in i ett rum och så började sköterskan berätta...Att hon hade ramlat och skrapat upp sig i ansiktet men inte så mkt mera...men de ville väl kolla upp om det kanske hade ngt med tidigare fallet att hon föll nu igen...
De hade inte skickat henne med abulans som hon hade sagt till L...utan åkte hem först för att gå ut med hundarna  och sedan ringa själv efter sjuktransport....Vilka hundar sa ajg...hon har inga hundar...

De trodde att de blandat ihop personer så sköterskan fick gå iväg och hämta personuppgifter...men det var samma.....Hon har alltså ljugit för läkaren och sköterskorna för att komma hem.....Innan jag åkte så ringde även sköterskan S till lasarettet för att höra om hon hadek ommit in och det hade hon inte.......
Jaha, då befarade jag det att hon var hemma och inte vill åka in till storstan till centallasarettet....Hon är sådan...Man ska åka till det gamla lasarettet där man hittar och inte till ngt nytt.....så hon drar sig för att kontakta läkare......
Vad gör jag om hon vägrar , sa jag......Jag var tvungen att få henne dit sa sköterskan ...remissen låg och vänta på henne.....

Så jag åkte hem för att leta efter nyckel dit som L sa att H hade hemma.....Jag tog nycklar jag hitta och åkte....Ledsen och rädd....för att inte veta vad jag skulle möta/hitta......
Ingen öppna...provade nycklar- ingen passade.....
Åkte hem igen....
ringde H och hörde om han visste vad han kunde ha lagt den rätta nyckeln.....
Fick även ringa L och höra......Efter mycket om och men så fick jag tag i en nyckel men inte hemmifrån....
Rädd och oviss så trodde jag att jag skulle hitta henne ngn stans i huset  avsvimmade eller ngt sådant men det blev til len lättnad då hon inte fanns där...och bilen stod kvar hemma...Hon hade alltså tagit sitt förnuft till fånga och åkte in.....Det troddej ag aldrig.....

Ringer L igen och talar om att hon inte var hemma....
Väl hemma igen så ringer jag akuten igen...och nu har hon kommit in på kirurgen och satt i väntrummet.....
Då var hon där ivarjefall...Ett sten föll från mitt hjärta....
Ringde även vårdcentaralen för att tala om hur det hade gått....att hon var inne där...de belv ju oxå oroliga när de fick höra att det inte stämde det hon sa....

Denna känsla att inte veta vad man hittar/möter har jag varit med allt för många ggr och det är ingen skön känsla kan jag säga er....
 
- Allmänt - Permlink - 2 Kommentarer -








Kommentarer:

Från: Anonym
2008-02-20 @ 21:32:05
 
Fy vad otäckt m din mamma. Hur gick det? vad berodde fallet på? Mår hon bra nu?
 
- URL: http://lottaw.blogspot.com - -

Från: Torsteinhege
2009-08-05 @ 07:41:24
 
Interesting. No more comment :)
 
- URL: http://torsteinhege.blogspot.com - -




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
 

RSS 2.0